menu
Annonse

Fargerike går rett hjem med magasin

Denne uken får 480 000 husstander landet over et oppussingmagasin fra Fargerike i postkassen. Magasinet Impuls, som før ble gitt til kundene i butikk, går nå rett hjem til folks postkasser.

Bjørg Owren/ifi.no 2 uker siden cloud_download

fullscreen
  • Fargerike rett hjem-IMPULS-Foto-Fargerike

    Foto: Fargerike

  • Fargerike rett hjem-Tale Henningsen-Foto-Fargerike

    Foto: Fargerike

  • Fargerike rett hjem-NYHETER-Foto-Storeys

    Foto: Storeys

  • Fargerike rett hjem-OPPSLAG-Foto-Screenshot

    Foto: Screenshot

Annonse

Tale Henningsen

TALE HENNINGSEN og faghandelskjeden Fargerike har lagt om høstens markedsføringsstrategi, og satser på magasin rett hjem i folks postkasse.  
camera_alt (Fargerike)

 Mens stadig flere magasiner går digitalt, velger Fargerike mer papir. Magasinet er på 52 sider og erstatter høstens tradisjonelle DM-pakke. Tale Henningsen forteller at coronapandemien fikk dem til å tenke nytt. 

Tid for å tenke nytt

magasin i postkassen

IMPULS: Kundene har tidligere fått magasinet i butikken. Nå skal det fange opp folk hjemme, og inspirere både til å hente mer info på nett og dra ut i butikk og handle.  
camera_alt (Fargerike)

 – Helt fra starten på pandemien har det haglet inn med spørsmål fra kunder her. Vi opplever at folk har et enormt behov for informasjon, og de trenger mye fakta. Vi har tradisjonelt laget magasin, sendt ut DM og gjort andre aktiviteter om høsten. Nå er det en annen tid, og vi valgt å gjøre det på en ny måte. Vi endret strategi for å gi god support og service til kundene våre, sier Tale Henningsen.

Hun omtaler magasinet som et oppslagsverk, der folk skal finne nyttig informasjon om alt fra farger til gulv, maling, tapet, tepper, tekstiler og solavskjerming. Innholdet er tenkt å svare på spørsmål de ofte får. Her er både praktiske råd og inspirasjon, blant annet fra besøk i fire «tidsriktige» hjem.

Inspirasjon til å google

tapet fra Storeys

NYHETER: I et papirmagasin kan informasjon formidles til kunder på en annen måte enn på nett. Et bilde av en tapetnyhet  kan være det lille frøet som etterhvert blir en hel hel oppussingsaksjon.

camera_alt (Storeys)

 –  Visst kan folk google, men det er ikke bestandig nok. I et magasin får de presentert ting på en annen måte, og folk trenger også litt kunnskap for å google. Derfor valgte vi å gi ut en «blekke». Vi kan ikke favne alt i et magasin, men vi setter folk på sporet. Også kan de finne mer på nettet. Fordelen med et magasin er at det kan ligge lenge, sier Tale Henningsen.

Fargerike opplever at folks fargefokus har endret seg. De ønsker mer farger, og vil ha personlige løsninger, men søker hjelp for å finne ut hva «som passer» og er «innafor». Med mer hjemmetid har folk også blitt mer opptatt av å finne ut hva de trives med. Henningsen tenker at med lett tilgang på god informasjon, blir det enklere å gjøre trygge valg. 

Et magasin lever lenge

 –  Vi kommer også med noen gode tilbud, men dette er ikke det bærende. Det viktigste er at magasinet lever lenge og blir brukt som et oppslagsverk. Forbrukerne trenger den store rådgivningsguiden, sier hun.

Hva kampanjen koster, vil hun ikke ut med.

 –  Vi har puttet mye opp i en gryte, og gjort hele høstpakken annerledes. Det er en annen tid. Dessuten tror vi at magasiner på papir er viktig. De ser ut til å ha har fått en ny vår med pandemien. Vi vil ha litt av alt, kommenterer hun og avslutter med at magasinet også er tilgjengelig digitalt på Fargerike.no

nyttige tips til oppussseren

OPPSLAG: Innholdet i magasinet er et svar på kundenes spørsmål under koronapandemien. Hvert eneste oppslag er fullt av råd og tips, fakta og inspirasjon.        

camera_alt (Screenshot)

Annonse

Mer Informasjon

Annonse
Annonse
Annonse