Fargerike går rett hjem med magasin
Denne uken får 480 000 husstander landet over et oppussingmagasin fra Fargerike i postkassen. Magasinet Impuls, som før ble gitt til kundene i butikk, går nå rett hjem til folks postkasser.
Bjørg Owren/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttHei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Mens stadig flere magasiner går digitalt, velger Fargerike mer papir. Magasinet er på 52 sider og erstatter høstens tradisjonelle DM-pakke. Tale Henningsen forteller at coronapandemien fikk dem til å tenke nytt.
TALE HENNINGSEN og faghandelskjeden Fargerike har lagt om høstens markedsføringsstrategi, og satser på magasin rett hjem i folks postkasse.
Tid for å tenke nytt
– Helt fra starten på pandemien har det haglet inn med spørsmål fra kunder her. Vi opplever at folk har et enormt behov for informasjon, og de trenger mye fakta. Vi har tradisjonelt laget magasin, sendt ut DM og gjort andre aktiviteter om høsten. Nå er det en annen tid, og vi valgt å gjøre det på en ny måte. Vi endret strategi for å gi god support og service til kundene våre, sier Tale Henningsen.
Hun omtaler magasinet som et oppslagsverk, der folk skal finne nyttig informasjon om alt fra farger til gulv, maling, tapet, tepper, tekstiler og solavskjerming. Innholdet er tenkt å svare på spørsmål de ofte får. Her er både praktiske råd og inspirasjon, blant annet fra besøk i fire «tidsriktige» hjem.
IMPULS: Kundene har tidligere fått magasinet i butikken. Nå skal det fange opp folk hjemme, og inspirere både til å hente mer info på nett og dra ut i butikk og handle.
Inspirasjon til å google
– Visst kan folk google, men det er ikke bestandig nok. I et magasin får de presentert ting på en annen måte, og folk trenger også litt kunnskap for å google. Derfor valgte vi å gi ut en «blekke». Vi kan ikke favne alt i et magasin, men vi setter folk på sporet. Også kan de finne mer på nettet. Fordelen med et magasin er at det kan ligge lenge, sier Tale Henningsen.
Fargerike opplever at folks fargefokus har endret seg. De ønsker mer farger, og vil ha personlige løsninger, men søker hjelp for å finne ut hva «som passer» og er «innafor». Med mer hjemmetid har folk også blitt mer opptatt av å finne ut hva de trives med. Henningsen tenker at med lett tilgang på god informasjon, blir det enklere å gjøre trygge valg.
NYHETER: I et papirmagasin kan informasjon formidles til kunder på en annen måte enn på nett. Et bilde av en tapetnyhet kan være det lille frøet som etterhvert blir en hel hel oppussingsaksjon.
Et magasin lever lenge
– Vi kommer også med noen gode tilbud, men dette er ikke det bærende. Det viktigste er at magasinet lever lenge og blir brukt som et oppslagsverk. Forbrukerne trenger den store rådgivningsguiden, sier hun.
Hva kampanjen koster, vil hun ikke ut med.
– Vi har puttet mye opp i en gryte, og gjort hele høstpakken annerledes. Det er en annen tid. Dessuten tror vi at magasiner på papir er viktig. De ser ut til å ha har fått en ny vår med pandemien. Vi vil ha litt av alt, kommenterer hun og avslutter med at magasinet også er tilgjengelig digitalt på Fargerike.no
OPPSLAG: Innholdet i magasinet er et svar på kundenes spørsmål under koronapandemien. Hvert eneste oppslag er fullt av råd og tips, fakta og inspirasjon.
Inneuken 2024: påfyll av kunnskap og inspirasjon
Nylig inviterte IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør medlemsbedriftene til å delta i årets innholdsproduksjon under Inneuken-arrangementet. I løpet av to dager, fordelt...
Forsterker designavdelingen hos Norvigroup Norsk Dun
Hilde Fuglesang blir fra 1. januar 2025 ny design- og konseptutvikler hos Norvigroup Norsk Dun. Hun har mange års fartstid i Lama og tar med seg solid erfaring innen design, produktutvikling...
Gulvfakta med løsning for delreparasjoner i våtrom
Må det være nødvendig å rive og bygge om et helt bad, fordi vinylbelegget på gulvet har fått en liten skade? Nei, mener gulvbransjen, som nå har utarbeidet anbefalinger for partiell...
Maling for dårlig vær godt mottatt i Bergen
Dårlige værforhold byr på utfordringer for maleren. En løsning på dette kan være en maling som gir slingringsmonn når det kommer til temperatur og tørketid. Ved bruk av malingsprøyte...
Stadig flere forbrukere velger beis
Interiørbeis beskytter treverket og gir rommet et personlig preg. Det er kanskje ikke så rart at flere og flere forbrukere blir nysgjerrige på beis, nå som naturlige elementer preger...
IFIs medlemmers fremtidstro: En blandingspalett av optimisme og usikkerhet
I løpet av 2024 har vi sett en rekke svingninger i fremtidstroen blant aktørene i overflatebransjen. Fra starten av året, preget av en forsiktig optimisme, har vi beveget oss gjennom...