Fargemagasinet logo
Se flere bilder
NY KJEDE.JPG

Foto: Robert Walmann/ifi.no

Annonse
Gerflor annons

«Fagmester» er den nye kjeden som vil samle bransjen

Are Hemmingsen lanserer nå fargehandlerkjeden «Fagmester». – Vi skal være en medlemseiet kjede som sørger for gode innkjøpsavtaler og lykkelige butikkdrivere, sier han.

Robert Walmann/ifi.no

Robert Walmann/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Kategorier

Bransjenytt

Etiketter

Fagmester
Dele

Are Hemmingsen stiller med fullt batteri på sin hvite Tesla. Han kjører Norge rundt for å invitere fargehandlere til sin nye kjede «Fagmester». I dag er han i Porsgrunn hos Jonnys Interiør. Butikksjef Jonny Haugen er ikke i tvil.

Vil fortsette med Ole Moe AS

– Vi har stor tro på den nye kjeden og gleder oss til å bli med på laget. For oss var det enkelt. Fordi vi har hatt gode erfaringer med Ole Moe AS som grossist, ønsker vi å fortsette det samarbeidet. «Fagmester» har valgt Ole Moe AS, og derfor er det naturlig for oss å slutte oss til Are Hemmingsens nye kjede, sier mannen som er kjent for sin oransje butikk på Øyekast i Porsgrunn.         

Se flere bilder
FORTSETTER SAMARBEIDET.JPG

Foto: Robert Walmann/ifi.no

Jonny Haugen faghandler

Det oransje smilet

– For halvannet år siden bestemte vi oss for å male fasaden på butikken oransje. Det er en farge du skal bli glad av, og vi har fått masse positiv respons fra både kunder, naboer og media. Oransje lokker alltid frem et smil. Derfor er vi som jobber her også kledd i oransje, sier han.         

Se flere bilder
BYGGET ALLE SNAKKER OM.JPG

Foto: Robert Walmann/ifi.no

Fasade

Mål om 40 butikker

Å få positiv respons er også målet til Are Hemmingsen. I løpet av 2021 håper han å signere opp om lag 40 butikker til sin nye kjede.
– Jeg henvender meg til fargehandlere «på hjørnet». Butikker med - eller uten håndverkere er velkomne. Vi skal være en frittstående og medlemseiet kjede. Vårt oppdrag er å fungere som bindeledd mellom butikkene og leverandørene. Jeg tror et godt samarbeid og god produktkunnskap i alle ledd er nøkkelen til suksess, sier han.         

Se flere bilder
FOR MEDLEMMENE.JPG

Foto: Robert Walmann/ifi.no

Are Hemmingsen med skilt

Står stille i stormen

Det er ikke første gang Are Hemmingsen begir seg ut i «ulendt terreng». Den hardføre nordlendingen kan blant annet skilte med seks år i Forsvaret, hvor han blant annet tjenestegjorde i Libanon og Kosovo. Han har også fire års erfaring som minerydder for Norsk Folkehjelp i Kambodsja, Mosambik og Angola.
– Jeg er vant til å holde hodet kaldt. Og den som intet våger, intet vinner. Jeg har klokketro på planene om å skape en kjede der også mindre bedrifter kan konkurrere mot de store kjedene. Pris vil være viktig, men også større bredde i sortimentet, større utvalg i spesialprodukter, og ikke minst enklere bestillingslinjer, sier han. 

Stiller med gode råd

Hemmingsen vet hva salg handler om. Han har bred erfaring som salgssjef i STO Norge AS. Nå vil han bruke bakgrunnen som et verktøy i kjedebyggingen.
– Jeg vil selge inn min kunnskap til butikkene. Det skal være enkelt å ringe meg for å få råd og tips som butikkene kan gi videre til sine kunder. For å skape suksess, må du være til stede hele tiden. Det skal jeg være, sier han. 

Der kundene bestemmer

Veien videre blir elektrisk. Are Hemmingsen kjører elbil og i morgen går turen til Bergen. Der skal nye butikker høre hans glade budskap.
– Jeg vil blant annet gi medlemmene stemmerett. Overskuddet vil også bli fordelt på omsetning i kjeden. Målet er etter hvert å gå i pluss, men jeg forstår at det ikke vil skje første året. Nå handler det i hovedsak om å bli kjent med butikkdrivere og presentere den nye kjeden med hud og hår, sier han. 

Se flere bilder
PÅ VEIEN.JPG

Foto: Robert Walmann/ifi.no

Bil

Sett underlag og gulv i system
Teknisk

Sett underlag og gulv i system

Gevinsten med et godt valgt gulvunderlag er større enn mange gulvkunder er klar over. Hovedformålet med gulvunderlag er å øke komforten, beskytte gulvet og å forlenge gulvets levetid....

Mal Proff i mål med roadshow
Håndverk

Mal Proff i mål med roadshow

Nå er Mal Proff Roadshow kommet i mål etter å ha besøkt 14 steder rundt om i Norge. Sammen med 20 utstillere har de lokket mange besøkere med nye produkter, pizza og hamburgere. Flere...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.