Egen maling skaper entusiasme hos Happy Homes
Onsdag 11. mai var jubeldag for butikkene i Happy Homes. Da var det duket for storstilt lansering av kjedens egne malingmerke Korall.
Bjørg Owren/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
− Dette var en gledens dag, sier markedssjef i Happy Homes Lene Høiseth. Hun forteller at kjedens butikker rundt om i landet møtte kundene med flott eksponering, plakater og ballonger. Og mange steder ble de budt på kake og fest.
Happy Homes ruster opp med eget malingmerke
LANSERING MED LITT EKSTRA: Happy Homes Malerbua i Mosjøen markerte dagen med kake og ballonger.
Glad for eget merke
Høiseth forteller at butikkene har tatt imot den nye malingen med stor entusiasme.
− De synes det er stas og på høy tid med vårt eget merke. Malingen ser flott ut, er særegen og konkurransedyktig pris. Den er veldig godt testet − spesielt blant håndverkere − slik at de er helt trygge på kvaliteten og med hjertet kan si til kunden at dette er vår beste maling.
Kjedekontoret har vært på farten i hele vår, og reiste Norge rundt for å kurse ansatte i butikkene om malingen og fargekonseptet, og for å skape entusiasme.
− Det har vi lykkes med! sier Høiseth.
KONSEPT: Markedssjef Lene Høiseth forteller at Korall er et konsept bygget på kjedens verdier: Fagkompetanse, farge og -interiør veiledning og håndverk.
Fargesamarbeid med ung kunstner
Korall fargekonsept består av 16 farger, inspirert av fire forskjellige malerier laget av kunstneren Maja Olsen Berglund.
Høiseth forteller at Maja er inspirert av kubismen, men maler alle typer motiv. Fargene er mange og sterke, litt uvanlige kombinasjoner som gjør bildene hennes spesielt tiltrekkende for mange.
− Når folk skal finne farger til sitt hjem er det fint å ta utgangspunkt i noe man har fra før, for eksempel et maleri. Vi håper derfor at forslagene vi har satt opp i kartet basert på Maja Olsen Berglunds bilder vil inspirere, sier markedssjefen.
FARGEKART: Korall fargekart består av 16 farger organisert i fire ulike paletter inspirert av bilder malt av kunstner Maja Olsen Berglund.
Korall ute og inne
Korall maling lanseres i to utendørs- og tre innendørs produkter, og kjeden reklamerer med følgende:
UTENDØRS
Korall Fasade vann:
- ren akryl
- glans 50
- selvrensende
- tørker fort
- enkel å påføre
- 16 års farge og glansgaranti.
Korall Fasade olje:
inneholder litt linolje og tjære som bevarer treverket i dybden. Ingen grunning er nødvendig.
INNENDØRS
Korall Vegg:
- matt veggmaling til slette flater
- ingen skjolder
- flekkavisende
- vaskbar.
- Håndverkerens vegg favoritt.
Korall Treverk:
- matt
- silkematt
- halvblank
- fyldig konsistens
- spruter lite
- bruksområde: panelvegg og møbler
Korall Tak:
- spruter lite
- dekker godt
− Vi er de første som lanserer takmaling i også c-base, så takmalingen kan blandes i alle farger. forteller Høiseth fornøyd.
UTVENDIG: Korall lanseres med to produkter for utendørs behandling i tillegg til tre for interiør.
Store forventninger til salget framover
− I tillegg til at det er bra salg og stor entusiasme i butikkene er det bestilt mye Korall maling til håndverk i kjeden. Vi er helt avhengig av håndverkeren bruker Korall for å få stort volum. Vi er en liten kjede, med tilsvarende ressurser, så derfor er vi ekstra stolte. Markedet er som kjent tøft om dagen, men med riktig redskap har vi alle forutsetninger til å få dette til og ikke minst skape lønnsom drift for våre medlemmer, avslutter markedssjef Lene Høiseth.
PALETT: Fargekartet har paletter fra alle fire delene i fargesirkelen – gul, rød, blå og grønn. De presenteres i ulike kombinasjoner. Her en gul palett der det største kvadratet har rollen som hovedfarge.
Stilhistorisk oppussing av jugendleilighet
Kundekveld ble snakkis i byen
Happy Homes ruster opp med eget malingmerke
ifi.no på Topp 20 over landets beste interiørnettsteder
Malerbua beste forhandler i Happy Homes
Årets farge 2021 er brungrå hos Happy Homes
Happy Homes har 48 butikker fra langt nord i landet til langt sør. Fylkesvis fordelt slik:
- Agder 3
- Vestfold og Telemark 1
- Viken 3
- Troms og Finnmark 6
- Innlandet 9
- Vestland 4
- Trøndelag 5
- Møre og Romsdal 6
- Nordland 8
- Oslo 2
- Rogaland 1
Butikkene tilbyr tjenestene: håndverker, interiørkonsulent og hussjekk for å se hvilket behov huset har for vedlikehold.
Mindre slitasje med tørr rengjøring på sykehus
På Onkologimottaket ved Sundsvall sykehus er gulvene i daglig tøff bruk. Etter to års bruk med i hovedsak tørr eller fuktig rengjøring uten kjemikalier fremstår linoleumgulvene i korridorer...
Slange på menyen, stirrende høne i suppa og hockey på hjernen
Thomas Nilsen Nordli jobber med industrigulv, gulvlim og avrettingsmasser, men livet hans rommer langt mer enn tekniske spesifikasjoner. Hockey, fiske, reiser og eksotiske måltider...
Heimtextil 2026: Tepper og gulv tar større plass
Tekstile gulv, tepper og andre gulvløsninger får en tydeligere hovedrolle når Heimtextil går av stabelen i Frankfurt 13.–16. januar 2026. Med fire hallnivåer for tepper og et nytt Future...
2026 i sikte: Hva mener bransjen om året som kommer?
Byggenæringen har vært preget av lav aktivitet de siste årene, men bildet er ikke ensidig. Vi tok en statussjekk hos sentrale aktører i bransjen og spurte hvordan 2025 har påvirket...
Mestergruppen inngår avtale med Dana Lim
Mestergruppen har valgt Dana Lim Norge som ny leverandør av lim- og fugemasseprodukter. Avtalen gjelder leveranser til kjedene XL-BYGG og Byggtorget. Implementeringen starter i første...
Et nytt kapittel i Torvikbukt
Når Gjøco nå forbereder et kommende generasjonsskifte, skjer det med beina godt plantet i Torvikbukt og blikket rettet mot fremtidens krav i malingsmarkedet. Med lokal produksjon, sterk...
