Duri utvider på Brobekk
Håndverkerens altmulig-butikk på Brobekk, Duri fagprofil, vokser og blir enda større. Bedre utstillinger, tydeligere avdelinger og mer plass til nye og eksisterende produkter skal gjøre det enklere for fagfolk å finne alt de trenger på ett sted.
Chera Westman/ifi.no
Publisert
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttDa Ahlsell nylig flyttet ut fra vegg-i-vegg med Duri fagprofil i Brobekkveien, åpnet det seg en mulighet for å utvide butikken for spesialverktøy og utstyr for håndverkeren. I den nye delen er det høyt under taket og god belysning, og lokalene er bygd for å være butikk, ikke lager. Nå innlemmes den nye delen med den gamle, og i februar kan de begynne å ta imot kunder i hele butikken. En stor åpningsfest med kunder og leverandører planlegges til starten av mars.
– Vi har overtatt lokalene og får nå ytterligere 2 000 kvadratmeter til rådighet, sier varehussjef Mattis Røisland som har hatt travle dager med å planlegge og optimalisere butikklayouten slik at det blir enkelt for de ulike faggruppene å finne sin avdeling.
NY BUTIKK: De gamle lokalene til Ahlsell som har flyttet noen hundre meter til et splitter nytt bygg, er tatt over av naboen Duri fagprofil. De åpne og lyse lokalene med høyt under taket, fylles nå med maskiner, verktøy og produkter for maling og annen overflatebehandling.
Omfattende sortiment
Når Fargemagasinet er på besøk, pågår rydding av Ahlsells tidligere lokaler – noen reoler beholdes og andre sendes til materialgjenvinning – parallelt forberedes for å flytte rundt på alle produkter og avdelinger. Duri har per nå 15 000 produktlinjer i sortimentet på Brobekk, og er i hovedsak rettet mot rehabiliteringsmarkedet.
Hovedentreen flytter tilbake til den andre siden av bygget, og direkte innenfor entreen bygges nå avdelinger for maskiner og verktøy, samt maling og overflater. Gulvproduktene plasseres i tilknytning med egen lasterampe, og videre inne i de eksisterende lokalene rendyrkes avdelinger for mureren og flisleggeren og våtromsbyggeren. Disse avdelingene beholder sin entre på baksiden av bygget ved den nåværende hovedentreen. Det eksisterende butikklokalet skal også få oppgradert belysning, slik at det blir like godt lys overalt. Duri samler også sine fagfolk i de ulike butikkavdelingene, for å gjøre fagkompetansen lett tilgjengelig der produktene er.
– Vi vil gi mer luft til eksisterende produkter for at de skal komme bedre frem, og samtidig skape plass for å utvide med nye produkter. På den måten kan vi bli det vi ønsker oss: et one-stop-sted for håndverkeren, sier Røisland.
MAT FOR FAGFOLK: De første produktene som kom på ny plass var noen ruller vinylbelegg i gulvavdelingen. – Vi gleder oss spesielt til å få åpnet en helt ny satsing for oss: en håndverkerkantine som er plassert ved hovedentreen. Der skal vi kunne gi håndverkeren frokost og lunsj til en gunstig pris, sier varehussjef Mattis Røisland.
Mange håndverkere i området
Området rundt Alf Bjerckes vei og Brobekkveien er ekspansivt, og har samlet en rekke leverandører til bygg- og anleggsnæringen. Ahlsell flyttet nylig inn i splitter nye lokaler, Heidenreich har åpnet varehus i nabobygget, og Motek og MalProff har sine butikker like ved.
– Vi liker å samle fagfolk. Med de nye lokalene følger også 80 parkeringsplasser, så det bør være nok for en stund fremover. Med flere bedrifter i området som driver innenfor det samme, vil det trekke flere kunder. Det gjelder bare å finne sin nisje, avslutter Røisland.
OMFATTENDE PROSESS: De flytter ikke langt, men mye. Duri fagprofil har åpnet skyvedørene til lokalene vegg-i-vegg. Her bygger varehussjef Mattis Røisland og de øvrige 20-tallet ansatte i butikken nye avdelinger for de forskjellige kundegruppene.
Støvfri gulvsliping gir et bedre arbeidsmiljø
Starten på et eventyr
Nyåpning av Norges største bransjesenter for håndverkere
Ny fasademaling gir maleren mer spillerom
Oppussing på YouTube – og med Duri i ryggen
Dana Lim tar med seg sin erfaring til Norge
Forsiktig optimisme i overflatebransjen
Det er lys i enden av tunnelen. Det tror bransjen om 2024, ifølge en spørreundersøkelse og en ringerunde som IFI har gjennomført bland medlemsbedriftene.
Trend 2024: Naturlig eleganse
I naturen har vi det godt og finner ro. Når vi tar med naturens elementer og farger inn i interiøret, skapes hjem som gir den samme følelsen. Som motvekt mot kriser og uro i omverdenen...
En ny svenske skal erobre Norge
Beckers fases ut av Norge. Eierne PPG Tikkurila velger en nystart med søstervaremerket på det norske proffmarkedet, og for første gang er Alcro lansert utenfor Sveriges grenser. –...
Hvordan forenes om en felles fargestrategi?
Ja, fargene er på vei tilbake, men det å forenes om en felles strategi for borettslag og sameier på dette fagfeltet er vanskelig. Det krever faktisk lang modningstid for å komme i mål.
Hvordan ble 2023, og hva tror vi om ROT- markedet i 2024?
Det er utfordrende å skrive historien om 2023 før året er omme, men mye tyder på at våre nøkterne forventninger til ROT-boligmarkedet i år vil slå til på alle punkter.
Rørkjøp med solid satsning på 2024
Fremgangsrike forhandlinger med leverandører og partnere og en uovertruffen synlighet på sosiale medier gjør at Rørkjøp står sterkere enn noensinne i forkant av 2024.