Duri utvider på Brobekk
Håndverkerens altmulig-butikk på Brobekk, Duri fagprofil, vokser og blir enda større. Bedre utstillinger, tydeligere avdelinger og mer plass til nye og eksisterende produkter skal gjøre det enklere for fagfolk å finne alt de trenger på ett sted.
Chera Westman/ifi.no
Publisert
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttHei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Da Ahlsell nylig flyttet ut fra vegg-i-vegg med Duri fagprofil i Brobekkveien, åpnet det seg en mulighet for å utvide butikken for spesialverktøy og utstyr for håndverkeren. I den nye delen er det høyt under taket og god belysning, og lokalene er bygd for å være butikk, ikke lager. Nå innlemmes den nye delen med den gamle, og i februar kan de begynne å ta imot kunder i hele butikken. En stor åpningsfest med kunder og leverandører planlegges til starten av mars.
– Vi har overtatt lokalene og får nå ytterligere 2 000 kvadratmeter til rådighet, sier varehussjef Mattis Røisland som har hatt travle dager med å planlegge og optimalisere butikklayouten slik at det blir enkelt for de ulike faggruppene å finne sin avdeling.
NY BUTIKK: De gamle lokalene til Ahlsell som har flyttet noen hundre meter til et splitter nytt bygg, er tatt over av naboen Duri fagprofil. De åpne og lyse lokalene med høyt under taket, fylles nå med maskiner, verktøy og produkter for maling og annen overflatebehandling.
Omfattende sortiment
Når Fargemagasinet er på besøk, pågår rydding av Ahlsells tidligere lokaler – noen reoler beholdes og andre sendes til materialgjenvinning – parallelt forberedes for å flytte rundt på alle produkter og avdelinger. Duri har per nå 15 000 produktlinjer i sortimentet på Brobekk, og er i hovedsak rettet mot rehabiliteringsmarkedet.
Hovedentreen flytter tilbake til den andre siden av bygget, og direkte innenfor entreen bygges nå avdelinger for maskiner og verktøy, samt maling og overflater. Gulvproduktene plasseres i tilknytning med egen lasterampe, og videre inne i de eksisterende lokalene rendyrkes avdelinger for mureren og flisleggeren og våtromsbyggeren. Disse avdelingene beholder sin entre på baksiden av bygget ved den nåværende hovedentreen. Det eksisterende butikklokalet skal også få oppgradert belysning, slik at det blir like godt lys overalt. Duri samler også sine fagfolk i de ulike butikkavdelingene, for å gjøre fagkompetansen lett tilgjengelig der produktene er.
– Vi vil gi mer luft til eksisterende produkter for at de skal komme bedre frem, og samtidig skape plass for å utvide med nye produkter. På den måten kan vi bli det vi ønsker oss: et one-stop-sted for håndverkeren, sier Røisland.
MAT FOR FAGFOLK: De første produktene som kom på ny plass var noen ruller vinylbelegg i gulvavdelingen. – Vi gleder oss spesielt til å få åpnet en helt ny satsing for oss: en håndverkerkantine som er plassert ved hovedentreen. Der skal vi kunne gi håndverkeren frokost og lunsj til en gunstig pris, sier varehussjef Mattis Røisland.
Mange håndverkere i området
Området rundt Alf Bjerckes vei og Brobekkveien er ekspansivt, og har samlet en rekke leverandører til bygg- og anleggsnæringen. Ahlsell flyttet nylig inn i splitter nye lokaler, Heidenreich har åpnet varehus i nabobygget, og Motek og MalProff har sine butikker like ved.
– Vi liker å samle fagfolk. Med de nye lokalene følger også 80 parkeringsplasser, så det bør være nok for en stund fremover. Med flere bedrifter i området som driver innenfor det samme, vil det trekke flere kunder. Det gjelder bare å finne sin nisje, avslutter Røisland.
OMFATTENDE PROSESS: De flytter ikke langt, men mye. Duri fagprofil har åpnet skyvedørene til lokalene vegg-i-vegg. Her bygger varehussjef Mattis Røisland og de øvrige 20-tallet ansatte i butikken nye avdelinger for de forskjellige kundegruppene.
BTG etablerer fagsenter for overflatebransjen
Støvfri gulvsliping gir et bedre arbeidsmiljø
Starten på et eventyr
Nyåpning av Norges største bransjesenter for håndverkere
Ny fasademaling gir maleren mer spillerom
Oppussing på YouTube – og med Duri i ryggen
Nye og større lokaler for Flügger Haugesund
Etter jevn vekst og økt etterspørsel har Flügger i Haugesund flyttet inn i nye og større lokaler – like ved den tidligere adressen. Den nye butikken ble offisielt åpnet 20. mai, med...
Slik vil nordmenn pusse opp i sommer
Våren er endelig her, og nå skal terrassen kanskje få nytt liv, hagen pyntes og uterommet bli en forlengelse av stua. Ifølge Prognosesenterets ferske målinger planlegger over 550 000...
Teppekolleksjon med ro og rytme
Med ReForm Spectrum lanserer Ege en teppekolleksjon med 27 farger, fra lyse og dempede toner til mørkere og mer markante uttrykk. Fargepaletten gir rom for både harmoniske tone-i-tone...
Design og funksjon i samspill på Elva Hotell
På Elva Hotell på Voss kombineres estetikk og funksjonalitet på uventede måter – selv på badet. Med fargerike, formsterke rom bak lukkede dører har arkitektene skapt hotellopplevelser...
Dette er husfargene kundene vil ha i 2025
Et mer fargevant publikum, større personlig frihet og høyere forventninger til veiledning preger markedet for utendørsfarger i 2025. Trygge klassikere holder stand, men stadig flere...
Gulvretur gir oppdrag til OTG
For en av Norges største gulvleggerbedrifter er måten de håndterer avkapp på et salgsargument i anbudskonkurranser. – Jeg er sikker på at vi har fått store prosjekter takket være at...