FM logoTil fargemagasinet.no AnnonseAnnonse
Fargemagasinet logo
E-magasin
Se flere bilder
Duri-butikk-FotoCheraWestmanIFIno-2.jpg

Foto: Chera Westman/ifi.no

Duri utvider på Brobekk

Håndverkerens altmulig-butikk på Brobekk, Duri fagprofil, vokser og blir enda større. Bedre utstillinger, tydeligere avdelinger og mer plass til nye og eksisterende produkter skal gjøre det enklere for fagfolk å finne alt de trenger på ett sted.

Chera Westman/ifi.no

Chera Westman/ifi.no
Publisert

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Annonse
Fargemagasinet.no annons

Da Ahlsell nylig flyttet ut fra vegg-i-vegg med Duri fagprofil i Brobekkveien, åpnet det seg en mulighet for å utvide butikken for spesialverktøy og utstyr for håndverkeren. I den nye delen er det høyt under taket og god belysning, og lokalene er bygd for å være butikk, ikke lager. Nå innlemmes den nye delen med den gamle, og i februar kan de begynne å ta imot kunder i hele butikken. En stor åpningsfest med kunder og leverandører planlegges til starten av mars.

– Vi har overtatt lokalene og får nå ytterligere 2 000 kvadratmeter til rådighet, sier varehussjef Mattis Røisland som har hatt travle dager med å planlegge og optimalisere butikklayouten slik at det blir enkelt for de ulike faggruppene å finne sin avdeling. 

Se flere bilder
Duris nye butikk bygges opp

Foto: Chera Westman/ifi.no

NY BUTIKK: De gamle lokalene til Ahlsell som har flyttet noen hundre meter til et splitter nytt bygg, er tatt over av naboen Duri fagprofil. De åpne og lyse lokalene med høyt under taket, fylles nå med maskiner, verktøy og produkter for maling og annen overflatebehandling. 

Omfattende sortiment

Når Fargemagasinet er på besøk, pågår rydding av Ahlsells tidligere lokaler – noen reoler beholdes og andre sendes til materialgjenvinning – parallelt forberedes for å flytte rundt på alle produkter og avdelinger. Duri har per nå 15 000 produktlinjer i sortimentet på Brobekk, og er i hovedsak rettet mot rehabiliteringsmarkedet.   

Hovedentreen flytter tilbake til den andre siden av bygget, og direkte innenfor entreen bygges nå avdelinger for maskiner og verktøy, samt maling og overflater. Gulvproduktene plasseres i tilknytning med egen lasterampe, og videre inne i de eksisterende lokalene rendyrkes avdelinger for mureren og flisleggeren og våtromsbyggeren. Disse avdelingene beholder sin entre på baksiden av bygget ved den nåværende hovedentreen. Det eksisterende butikklokalet skal også få oppgradert belysning, slik at det blir like godt lys overalt. Duri samler også sine fagfolk i de ulike butikkavdelingene, for å gjøre fagkompetansen lett tilgjengelig der produktene er.

– Vi vil gi mer luft til eksisterende produkter for at de skal komme bedre frem, og samtidig skape plass for å utvide med nye produkter. På den måten kan vi bli det vi ønsker oss: et one-stop-sted for håndverkeren, sier Røisland. 

Se flere bilder
vinylbelegg Mattis Røisland

Foto: Chera Westman/ifi.no

MAT FOR FAGFOLK: De første produktene som kom på ny plass var noen ruller vinylbelegg i gulvavdelingen. – Vi gleder oss spesielt til å få åpnet en helt ny satsing for oss: en håndverkerkantine som er plassert ved hovedentreen. Der skal vi kunne gi håndverkeren frokost og lunsj til en gunstig pris, sier varehussjef Mattis Røisland. 

Mange håndverkere i området

Området rundt Alf Bjerckes vei og Brobekkveien er ekspansivt, og har samlet en rekke leverandører til bygg- og anleggsnæringen. Ahlsell flyttet nylig inn i splitter nye lokaler, Heidenreich har åpnet varehus i nabobygget, og Motek og MalProff har sine butikker like ved.

– Vi liker å samle fagfolk. Med de nye lokalene følger også 80 parkeringsplasser, så det bør være nok for en stund fremover. Med flere bedrifter i området som driver innenfor det samme, vil det trekke flere kunder. Det gjelder bare å finne sin nisje, avslutter Røisland.

Se flere bilder
Mattis Røisland

Foto: Chera Westman/ifi.no

OMFATTENDE PROSESS: De flytter ikke langt, men mye. Duri fagprofil har åpnet skyvedørene til lokalene vegg-i-vegg. Her bygger varehussjef Mattis Røisland og de øvrige 20-tallet ansatte i butikken nye avdelinger for de forskjellige kundegruppene.

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.