Danfloor tar over Modulyss i Norge
Den danske teppeprodusenten Danfloor representerer nå også Modulyss teppefliser på det norske markedet. Danfloor har solgt sine egne tepper til kontrakts- og boligmarkedet i Norge i 12 år, og samarbeider fra før med Modulyss på andre nordiske markeder.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Etter at Danfloor ble introdusert på det norske markedet i 2010, har den danske teppeprodusenten gjort seg et godt navn innen både kontrakts- og boligmarkedet for heldekkende tepper og teppefliser. Fra nå av skal de også representere belgiske Modulyss i Norge.
– Danfloor har helt siden Modulyss ble etablert, ført deres teppefliskolleksjoner på andre nordiske markeder, og derfor var det nærliggende at vi og vår norske organisasjon skulle representere Modulyss også i Norge, sier administrerende direktør Jesper Jensen.
SERTIFISERT: I Heritage inngår kolleksjonene Cobbles, Haze, Dune, Meadow og Polder. Disse lages med 100 prosent Econylgarn og er Cradle to Cradle-sertifisert.
Sirkulære firkanter
Danfloor har base i Herning i Midtjylland og er en ledende produsent av tepper med stor grad av bruk av gjenbruksmaterialer i form av garn og baksider. Selskapet ble stiftet i 1973, og er siden 2002 en del av det globale konsernet Ulster Carpet Group.
Modulyss designer, produserer og leverer vegg-til-veggtepper og teppefliser av høy kvalitet til det internasjonale kommersielle markedet. Selskapet ble etablert i 2010 og kombinerer kreativitet, funksjonalitet og bærekraft med interiørtrender og kompetanse.
– Modulyss har høyt fokus på bærekraft, og selv om teppeflisene er firkanter, er de også sirkulære, sier Jensen.
De totalt 670 ulike produktene og fargene på teppeflisene fra Modulyss er delt inn i 8 kolleksjonsgrupper, med 40 individuelle stiler. Teppeflisene kan mikses og matches fritt på tvers av kolleksjonene, og hele 163 produkter er sertifisert i henhold til Cradle to Cradle. Selskapet er også tilknyttet prosjektet Healthy Seas, som kjøper inn brukte og forlatte fiskegarn, og bruker dem til å lage teppegarnet Econyl. Til deler av kolleksjonen benyttes baksidematerialet EcoBack, som har nådd Gold i Cradle to Cradle-systemet.
KULTURARV: Teppeflisene Haze inngår i kolleksjonsgruppen Heritage, som er inspirert av kulturlandskapet og historien til den belgiske regionen Flandern. Haze kommer i 6 naturlige og nedtonende farger, enten med loop pile eller cut pile.
Generasjonsskifte i Happy Homes Malerbua
Slik blir 2023 i tall og trender
Danfloor kåret til beste leverandør hos Fargerike
Fargetrendene for 2023 påvirkes av klimadebatten
Sterk vekst i salget av utetepper
Du trenger færre farger enn du tror
Bygg og bevar fortsetter i fire år til
Klima- og miljødepartementet og NHO Byggenæringen er overens om å fortsette samarbeidet om Bygg og Bevar. Programmet forlenges i fire år og får mer penger over statsbudsjettet.
Generasjonsskifte hos Dana Lim
1. januar presenterte Dana Lim Christian Hwaiz Brask som ny CFO. Med spesiell erfaring innen økonomistyring av produksjonsbedrifter, er han klar til å videreføre Dana Lims vekstplaner...
Heimtextil 2025: Rekordvekst og Patricia Urquiola i fokus
Årets viktigste messe for interiørtekstiler, Heimtextil, åpnet 2025 med over 3 000 utstillere fra 142 land og 50 000 besøkende, og markerte med det en sterk start for det nye messeåret.
Grønne nyanser leder vei i 2025
Fargerike har kåret den grønne fargen Vårblad til Årets farge for 2025. – Vårblad er en grønn tone med en allsidighet som gjør den til et naturlig midtpunkt i ethvert rom, skriver Fargerike...
Oslo-malere skal sykle til jobb
Hvem trenger firmabil når arbeidsdagen tilbringes midt i byen? Det var spørsmålet Oslos ordfører Anne Lindboe stilte ved åpningen av en ny, sentrumsnær håndverkerbase. Med Green Hub,...
Forestia setter Svanen-merket på sponplater
Sponplateprodusenten Forestia kan nå sette Svanen-merket på 16 produkter i Norge. Sertifiseringen gir bedriften et effektivt verktøy overfor forbrukere og profesjonelle innkjøpere som...