Charlotte er IFIs nye kreative leder
Hun er lidenskapelig opptatt av alt som har med mat, stemning, interiør, omgivelser, totalopplevelse å gjøre. Møt Charlotte Holberg Sveinsen – ny fargesjef og kreativ leder hos IFI, Informasjonskontoret for farge og interiør.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
– Det gode må vi skape selv. Det er vårt valg: hvordan vi vil ha det rundt oss, hvilke verdier vi står for, hvilket fotavtrykk vi vil sette, hvem vi vil være og hvordan vi ønsker å ha det, sier gründer, cafédriver og kokebokforfatter Charlotte Holberg Sveinsen.
Ansikt utad
For 13 år siden startet hun Skafferiet på Hovinsholm, Helgøya. Og selv om cafeen ble en suksess både fysisk, på nett og i kokebokform, er den nå historie. Isteden har Charlotte funnet en annen måte å spre god stemning, inspirasjon og få folk til å møtes. I starten av november tjuvstartet hun jobben som kreativ leder og fargejsef i IFI (Informasjonskontoret for farge og interiør). Rollen som IFIs ansikt utad, tar hun over etter Bjørg Owren.
Hos IFI skal Charlotte jobbe med merkevarebygging og bidra til å gjøre IFI, overflatebransjen og medlemmene mer synlige utad.
– Jeg er alltid ute etter gåsehudopplevelser – og etter å dele det som er bra med andre for å gi gode og stemningsfulle opplevelser, sier Charlotte, som ønsker å motivere til å bruke mer farger – «fordi det er bra for deg og gjør deg glad» – og til både å pusse opp og å ta valg som holder i lengden.
ØKT SYNLIGHET: Hos IFI skal Charlotte jobbe med merkevarebygging og bidra til å gjøre IFI, overflatebransjen og medlemmene mer synlige utad.
Bred erfaring
Med seg har hun erfaringer fra å ha laget fire kokebøker, fra bladet Lev Landlig der hun har vært skribent, og en stor dose humor.
– Jeg elsker farger, morsomme eller uventede grep, produkter eller handlinger som får en til å tenke litt ekstra eller trekke på smilebåndet på en god måte, sier hun og tilstår at hun er en maksimalist som digger overdimensjonerte detaljer og litt rare ting – under forutsetning av at det er ekte og gjennomført, enten det handler om klær, interiør, mat eller aktiviteter.
Kos deg i Paris!
Dana Lim tar med seg sin erfaring til Norge
Ingen hensikt med diffusjonsåpen maling innendørs
Dette tror bransjen om 2023 – Vi går mot lysere tider
Tett og trendy gulv på badet
Kulør har fylt 5 og runder 60
Live-maling fra New York til Egersund
Den amerikanske, hyperproduktive kunstneren Steve Keene besøkte Egersund Visefestival og lagde der 600 malerier. Fargerike Skadberg Hansen AS sponset maleren med 40 liter maling i knallfarger....
Bake, lime, frese – Slik legger du linoleum
Riktig type og mengde lim, korrekt frest spor og sveising i passe tempo er noen av nøklene til en vellykket installasjon av linoleumbelegg. Her får du eksperttips fra Forbo og Ardex.
Kortreiste tepper og økt satsing i Norge
Ege Carpets har en sterk posisjon i det norske prosjekt markedet, med lokal organisasjon, rask levering og tett samarbeid med arkitekter. Bærekraftsatsing, gjenbruk og en ny kolleksjon...
Når fjellet setter fasadene på prøve
Raskeste måte å få malingen fra spannet og opp på veggen, er ved hjelp av en malesprøyte. Ekstra effektivt er det dersom du ikke trenger å gå etter med pensel. Foretrekker du pensel...
Happy Homes med ny daglig leder
Ved årsskiftet tar Monica Solhaug Hansen over jobben som daglig leder i Happy Homes Norge. Faghandelskjeden har vært på leting etter en ny leder siden i fjor.
Dana Lim tar i bruk IBC-beholdere med PCR-plast
I samarbeid med Dansk Emballage har Dana Lim gått over til å bruke palletanker med plastinnsatser bestående av 35 prosent PCR-plast. Nå håper produsenten at flere selskaper følger...