Fargemagasinet logo
Se flere bilder
OVER HELE NORGE-001.jpg

Foto: Bygger'n

Annonse
Gerflor annons

Bygger'n satser på kunder og klima

Når Bygger'n sier at du kan stole på fagfolk, så mener de nettopp det. − Fordi vi satser alt på fagkunnskap og løsninger som gir kundene våre den aller beste handelsopplevelsen, sier kjededirektør Øyvind Eidem.

Robert Walmann/ifi.no

Robert Walmann/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Etiketter

Bygger'n
Dele

Historien til Bygger'n starter i 1991. E.A. Smith AS, et av landets eldste handelsforetak innen blant annet stål, metaller, byggevarer, armering og verktøy, ville samle byggevarevirksomheten i ett selskap.

Fra Vadsø til Moi

Dermed etableres Bygger'n. I dag er det 90 butikker fra Vadsø til Moi. Her finnes alt av byggevarer, trelast, dører og vindu, kjøkken, bad, garderobe, verktøy, tak, gulv, hage. I tillegg fører mange i kjeden HIBA-hus, -hytte og -garasje. Hovedkontoret ligger i Trondheim, hvor også eierselskapet E.A. Smith AS holder til. Her løses fellesfunksjoner som finans, regnskap, inkasso, lønn og IT-tjenester for hele Smith-gruppen. Det var også Trondheim som var basen for selskapets 30 årsjubileum tidligere i år. Det ble arrangert digital proffmesse og kongress via TV-, PC- eller mobil-skjermen. Hele 1300 personer logget seg på for å se stands, foredrag og underholdning.
− De siste to årene har vi jobbet mye i kulissene med modernisering, digitalisering og det å tilpasse oss vårt nye samfunn. Vi effektiviserer egne prosesser og har satt oss nye mål. En ny grafisk profil kommer i løpet av våren, og vi er i gang med E-handel. En ny nettbutikk for proff og forbruker lanseres også i løpet av året, forteller kjededirektør i Bygger’n og Hiba Hus, Øyvind Eidem.

Se flere bilder
NYE MÅL ØYVIND EIDEM-001.jpg

Foto: Bygger'n

Ansatt

Skaper arbeidsplasser lokalt

Se flere bilder
BYGG BEDRE-001.jpg

Foto: Bygger'n

Butikk

Han forteller at kjeden også skal satse mer på bærekraftige lokalsamfunn.
− Vi satser på lokalsamfunn, der vi er til stede. For oss handler det om å bygge lokalt og skape arbeidsplasser. Dette blir det enda mer oppmerksomhet rundt fremover, sier han. Kjedens slagord tas på det største alvor. For når de sier at du kan stole på fagfolk, gjelder det å vite hva som er riktig.
− Derfor vil vi fortsette å satse på våre ansatte. Det betyr bedre intern opplæring, og å oppgradere fagkompetanse fra A-Å. Våre kunder skal få de beste rådene som finnes, og vi vil være tett på, helt til jobben er gjort. For vi er ikke i mål før kunden er det, sier Eidem.

Satser på miljøet

Et av de virkelige store satsingsområdene fremover er bevaring av miljøet. Bygger'n kjører ut varer til hundrevis av kunder hver dag. Før var lastebilene tomme på vei hjem. Det er de ikke lenger. For nå har kjeden satt ut store søppelsekker på byggeplasser over hele landet. Når sekken er full, kan kundene enkelt gi beskjed via en app – og den lastebilen som er geografisk nærmest, stopper og tar med avfallet til nærmeste gjenvinningsstasjon.
− Foreløpig er den rettet mot proffen, men vi vurderer også en slik løsning for privatmarkedet. Dette er et miljøvennlig tiltak som forenkler hverdagen til kunden. Grunnen til at vi velger sekker, er at det er enkelt å flytte med kran opp på lastebilen. Alt i alt utnytter vi kapasiteten på en smart måte, forteller markedsdirektør for proff, Markus Sletten Berget.

Se flere bilder
LØFTER MILJØSAKEN-001.jpg

Foto: Bygger'n

Byggeplass

Mer enn lave priser

Han understreker at det skal mer til enn bare å tilby gode priser.
− Kundene må også erfare at vi gjør tiltak som letter arbeidshverdagen. Slik at de kan bruke tid på det de tjener penger på. Vi skal være i bakgrunnen å gi støtte i alle ledd. Det skal være enkelt å bestille, vi skal levere effektivt og sørge for avfallshåndtering, sette ut verktøycontainere og alt hva som trengs. Vår avfalls-app er et stort skritt i retning av å digitalisere byggebransjen, mener han.
Bygger’n har også inngått avtale med Vartdal Plast om å gjenvinne isopor. De har, i likhet med alle E.A. Smiths avdelinger, underskrevet «Grønnvaskingplakaten», og er på hvileløs jakt etter nye tiltak som viser at vi tar klimaet på alvor.
− Vi ser også på sikt om det er mulig å bytte ut lastebilene våre med el-lastebiler. La oss håpe at fremtiden gjør dette mulig, sier Sletten Berget.

Se flere bilder
ALT FOR MILJØET Markus Sletten Berget-001.jpg

Foto: Bygger'n

Ansatt

På hovedkontoret er det en liten gjeng med et godt driv som styrer. Her er en god miks av etablert ekspertise og nye krefter hvor alle tenker på utvikling, modernisering og fornyelse. Nå er også Bygger'n en del av IFI-familien. Det betyr at kjeden skal bli synlig i flere kanaler.
− Vi drar alle i samme retning og vi ser at også butikkene er med på notene. Det gir grunnlag for mange og store smil inn i 2021, sier kjededirektør Øyvind Eidem.

Se flere bilder
HEIER PÅ HÅNDVERKEREN-001.jpg

Foto: Bygger'n

Byggeplass

OM BYGGER'N

Bygger'n er en norsk byggevarekjede. Bygger'n-kjeden ble etablert i 1991 og eies av E.A. Smith AS. Kjedekontoret ligger i Trondheim og betjener omlag 100 butikker over hele landet. Mottoet til kjeden er «du kan stole på fagfolk». Bygger'n er en byggevarekjede som dekker et bredt spekteret av byggevarer, trelast, dører og vindu, kjøkken, bad, garderobe, verktøy, tak, gulv, hage. I tillegg fører mange i kjeden HIBA-hus, -hytte og -garasje.

Sett underlag og gulv i system
Teknisk

Sett underlag og gulv i system

Gevinsten med et godt valgt gulvunderlag er større enn mange gulvkunder er klar over. Hovedformålet med gulvunderlag er å øke komforten, beskytte gulvet og å forlenge gulvets levetid....

Mal Proff i mål med roadshow
Håndverk

Mal Proff i mål med roadshow

Nå er Mal Proff Roadshow kommet i mål etter å ha besøkt 14 steder rundt om i Norge. Sammen med 20 utstillere har de lokket mange besøkere med nye produkter, pizza og hamburgere. Flere...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.