Beckers nye storsatsing i Bergen
I Bergen har Beckers nå åpnet sitt nye butikkonsept, et Pro Center, som primært henvender seg til proffmarkedet. Denne butikken skiller seg ut fra de andre Beckersbutikkene ved at den er mer butikk enn lagerbutikk. Interiørmessig er den mer åpen og mindre industripreget enn hva vi er vant til.
Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Med brask og bram, servering og stolt snorklipping av Country Sales Manager for Tikkurila Norge, Bernhard Spidsø, ble oppstarten markert med et blidt mesterlaug av malere, malermestere og ansatte til stede. Med var også representanter fra Beckers, Alfort, Jordan, Mirka, Polyflor, Duri og Uzin som bidro med hyggelig fagprat og produktvisning. I tillegg til gode dagstilbud, fikk de 50 første som handlet, goodiebag.
Nå står butikken klar til å ta imot kundene, først og fremst proffe men også private.
SNORKLIPPING: Country Sales Manager i Tikkurila, Bernhard Spidsø, klipper snoren og markerer åpningen av den nye butikken i Bergen.
Problemløsing
Et ledd i det nye konseptet er å gjøre butikken mer tilgjengelig og det skal være hyggelig å komme innom, både for å handle men også for å løse problemer knyttet til spesifikke malingspørsmål. Og å løse malingrelaterte problemer, dét er Beckers gode på. Enten det dreier seg om hvilken maling som passer i all slags vær eller hvilken som er mest miljøvennlig, mest dekkende eller best for innemiljøet. Det er nok bare noen av grunnene til at merket er blant malernes favoritter.
FORNØYDE: I følge malermester Trond Torgersen er malingen fra Beckers drøy, den er lett å påføre og slitesterk. I tillegg til at den gir en fin overflate. Her hygger han og flere malere seg under åpningen.
Kundemøter
Utover maling og malingrelatert utstyr, er det også et inspirerende rom beregnet på kundemøter i lokalet, noe markedssjef i Tikkurila, Christine Hagen-Pettersen, er spesielt glad for å åpne dørene til.
Bergenserne liker å ta en god og seriøs malingprat, så det er laget kaffeområder hvor de kan sette seg ned og ta noe å drikke og spise.
VELUTSTYRT: I butikken har de satt søkelys på inspirasjon og veiledning med informative inndelinger med maling inne og ute, malingutstyr, samt bruk av ulike typer sparkel.
Smart maling
Hagen-Pettersen trekker også frem malingen Mood Air Wall, som beskrives som Beckers smarteste innendørsmaling noensinne. Dette på grunn av sine unike egenskaper i form av at den aktivt reduserer nivåene av formaldehyd inne, fordi bindemiddelet i malingen kjemisk binder formaldehyd i luften og fordeler det jevnt i det tørre malinglaget på veggen. Den forbedrer derfor både innemiljøet og arbeidsmiljøet.
I tillegg til at den har en fantastisk dekkeevne og gir en vakker, helmatt overflate.
LIVSFORBEDRING: Beckers tror på enkelhet. Fordi enkelhet betyr noe som oppnås uten anstrengelse og som er ukomplisert. «Vi forbedrer ikke bare overflater, men også folks liv», sier Bernhard Spidsø.
Forsterker designavdelingen hos Norvigroup Norsk Dun
Hilde Fuglesang blir fra 1. januar 2025 ny design- og konseptutvikler hos Norvigroup Norsk Dun. Hun har mange års fartstid i Lama og tar med seg solid erfaring innen design, produktutvikling...
Gulvfakta med løsning for delreparasjoner i våtrom
Må det være nødvendig å rive og bygge om et helt bad, fordi vinylbelegget på gulvet har fått en liten skade? Nei, mener gulvbransjen, som nå har utarbeidet anbefalinger for partiell...
Maling for dårlig vær godt mottatt i Bergen
Dårlige værforhold byr på utfordringer for maleren. En løsning på dette kan være en maling som gir slingringsmonn når det kommer til temperatur og tørketid. Ved bruk av malingsprøyte...
Stadig flere forbrukere velger beis
Interiørbeis beskytter treverket og gir rommet et personlig preg. Det er kanskje ikke så rart at flere og flere forbrukere blir nysgjerrige på beis, nå som naturlige elementer preger...
IFIs medlemmers fremtidstro: En blandingspalett av optimisme og usikkerhet
I løpet av 2024 har vi sett en rekke svingninger i fremtidstroen blant aktørene i overflatebransjen. Fra starten av året, preget av en forsiktig optimisme, har vi beveget oss gjennom...
Bjelin med ny region-KAM
Morten H. Jensen er ny KAM for Bjelin i region Midt- og Nord-Norge. Han kommer fra stein- og keramikkbransjen, nå senest fra stillingen som Area Manager Norway hos den italienske...