Fargemagasinet logo
E-magasin
Se flere bilder
Alcro_Interior ad.family.jpg

Foto: Alcro

Beckers erstattes av Alcro

Den svenske malingsprodusenten Alcro lanseres nå i Norge. Med over 100 års erfaring, 300 forhandlere og ti egne utsalgssteder i det svenske markedet, skal Sveriges ledende varemerke innen maling og farger nå også bli tilgjengelig for det norske markedet. Samtlige av Beckers Pro Centers blir omdøpt til Alcro Pro Centers.

Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no

Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Annonse
Fargemagasinet.no annons

Alcro skal investere stort i det norske markedet og vil med dette gjøre Alcro tilgjengelig i Norge i løpet av oktober.

    – Vi satser nå fullt på det norske markedet, da vi har store vekstambisjoner og et ønske om å utfordre konkurrendtene våre på det vi kan best, nemlig kvalitet på malingen og farger, sier Bernhard Spidsø, Country Sales Director for Tikkurila Norge.

Maling til folket

Siden 1906 har Alcro solgt farger og malingsrelaterte produkter til forbrukere og fagarbeidere i Sverige. I over 100 år har de jobbet for å finne de beste ingrediensene og metodene for å kunne utvikle produkter som overgår forventningene. 

For å markere lanseringen i Norge vil et nytt fargekart bestående av 150 farger bli presentert, derav 70 helt nye farger for anledningen.

    – Vi gleder oss til å endelig kunne få vise frem hva Alcro har å by på. Det som tidligere kun har blitt referert til som en inspirasjonskilde blant magasiner og nettsteder er nå tilgjengelig i våre norske butikker, så det blir en ordentlig fargerik høst, fortsetter Spidsø.

    – Vi kommer til å videreføre de strategiske valgene som har fungert svært godt for svenskene, men med en lokal vri. Vi er opptatt av å bringe Alcro ut i markedet raskt, og er allerede i gang med flere spennende prosjekt der Alcro har blitt svært godt mottatt.

Se flere bilder
mann beckerslogo

Foto: Kristian Owren/Ifi.no

HELT SJEF: Bernhard Spidsø hos Beckers, nå Alcro.

Mer miljøvennlig maling

Innendørsserien Milltex Nejd er rettet mot fagarbeidere og forbrukere som legger ekstra vekt på hva malingen inneholder. Dette er en delvis biobasert maling for både vegg og tak. Deler av ingrediensene stammer fra planteriket, som for eksempel trær, planter eller alger. Selve malingsspannet er delvis laget av gjenvunnet plast.

    – Alcro er opptatt av å utvikle mer bærekraftige produkter og samtidig beholde en premium kvalitet. Vi vet at forbrukerne er opptatt av å bruke mer miljøvennlige produkter og Alcro har utviklet grønnere produkter helt siden 1950-tallet. De var den  første svenske malingsprodusenten som innførte vanntynnet maling, sier Spidsø.

I 2006 ble Alcro den første malingsprodusenten i Sverige som solgte svanemerket innendørsmaling.

    – Bærekraftsarbeidet fortsetter og vi jobber med å redusere vårt klimaavtrykk. De neste årene satser vi på å utvide Alcros tilbud på biobasert maling, som er et viktig steg i riktig retning, avslutter Spidsø.    

Se flere bilder
mann og dame i sofa

Foto: Chera Westman/Ifi.no

NYTT MALINGMERKE: I høst kommer ett nytt varemerke innenfor maling og farger til Norge. Allerede nå er veggene i Fogias nye showroom malt med produkter fra dette, forteller Country Manager Bernhard Spidsø og markedsansvarlig Christine Hagen Pettersen fra Tikkurila Beckers, som er en del av PPG. 

Fugeskum i mindre emballasje
Produktaktuelt

Fugeskum i mindre emballasje

Fugeskummet Sika Boom-157 All Seasons kommer nå i en ny, liten forpakning: 250 ml. Sika Boom-157 All Seasons er et selvekspanderende polyuretanskum som kan brukes året rundt –...

En helt naturlig maling
Produktaktuelt

En helt naturlig maling

Med Wibo Natura inngår du en pakt med planeten. Malingen er utviklet med naturen i tankene og er en linoljeemulsjon, fri for mikroplast og konserveringsstoffer, og er et naturlig...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.