Både fysisk og digital Bygg Reis Deg i oktober
– «Bygg Reis Deg» skal gjennomføres som normalt, sier adm.dir. Gunnar Glavin Nybø i et nyhetsbrev til utstillere og samarbeidspartnere.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
«Bygg Reis Deg»-messen gjennomføres som planlagt 20.-23. oktober. Det er messens styre og administrasjon fast bestemt på. Med mindre det blir forbudt fra myndighetenes side, vil derfor utstillere og besøkende igjen kunne møtes på byggebransjens store møteplass.
– Det faktum at vaksinasjonsprosessen i Norge er i gang, gjør at vi har god tro på at vi skal kunne gjennomføre en bra messe også i år. I tillegg kommer vi med et nytt tilbud hvor man kan delta med en digital stand for å øke synligheten og rekkevidden av sin deltagelse, skriver adm.dir. Gunnar Glavin Nybø i det siste nyhetsbrevet fra «Bygg Reis Deg».
Arrangøren forholder seg til de tilbakemeldinger de får fra Næringsdepartementet, Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet som gjelder gjenåpning av store åpne arrangementer.
BESTEMT: Styret og administrasjonen med Gunnar Glavin Nybø i spissen, er fast bestemt på at det blir BRD-messe i oktober.
Messe på nett også
– Slik det ser ut nå kan vi gjennomføre «Bygg Reis Deg» som planlagt uten restriksjoner til høsten. Dersom det skulle bli endringer i situasjonen og myndighetene forbyr messe arrangementer i oktober, vil våre utstillere få tilbud om å få tilbakebetalt sin standleie eller opprettholde sin bestilling til neste messe. Utover dette gjelder vårt reglement som normalt, melder han videre.
Utover den fysiske messen på Norges Varemesse i Lillestrøm, åpnes det også for en digital messedeltakelse. «Bygg Reis Deg» har som mange andre notert seg den globale trenden med digitale møteplasser og jobber med å etablere en digital messeplattform. Prosjektet har støtte fra Innovasjon Norge og utføres i samarbeid med Netfair AS.
– Den digitale messen vil fungere som et supplement til den fysiske messen og bidra til at våre utstillere når ut til et enda større publikum og øker sin synlighet. I åpningstiden under messedagene, 20-23 oktober skal både de fysiske- og digitale messestandene være bemannet, ser han.
BYGGER UT: «Bygg Reis Deg» bygger en digital plattform med messe også på nett. Denne skal øke utstillernes synlighet og gi dem flere besøkende.
Bau holder koken som gulvmesse
Bærekrafttiltak, nye gulv og nye maskiner. Det fikk besøkerne til den store gulvmessen Bau sett da messen ble arrangert i starten av januar.
Ny operativ innkjøper hos Krefting
Trine Ax Gulbrandsrød er ansatt som operativ innkjøper hos Krefting, og startet i jobben 3. februar. Hun har tidligere jobbet som Customer experience manager home care/personal care...
Fugearbeid i lave temperaturer
Kalde vinterdager kan by på utfordringer for fugearbeid utendørs, men med riktig forberedelse og materialvalg er det fullt mulig å oppnå et godt resultat. Ifølge Rune Ludvigsen i Dana...
Et skip lastet med faglig påfyll
Med snaut 200 håndverkere på Fagtur seilet Jordan, Sika, IBG, Tarkett, Jotun og JS Cook til København. Konferansedekk var fullastet med faglig påfyll.
Årets farge 2025 fra Happy Homes
Salvie er Årets farge fra Happy Homes. Salvie er en gulgrønn farge som gjør rommet lyst og luftig på grunn av lite kulørstyrke. Fargen blir kåret frem gjennom en landsdekkende konkurranse...
To nye innholdsprodusenter
Ine Lenes og Kine Klaveness startet 13. januar som Digital Content Creators hos Krefting & Co. Ine har en bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring fra Handelshøyskolen...