Både fysisk og digital Bygg Reis Deg i oktober
– «Bygg Reis Deg» skal gjennomføres som normalt, sier adm.dir. Gunnar Glavin Nybø i et nyhetsbrev til utstillere og samarbeidspartnere.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
«Bygg Reis Deg»-messen gjennomføres som planlagt 20.-23. oktober. Det er messens styre og administrasjon fast bestemt på. Med mindre det blir forbudt fra myndighetenes side, vil derfor utstillere og besøkende igjen kunne møtes på byggebransjens store møteplass.
– Det faktum at vaksinasjonsprosessen i Norge er i gang, gjør at vi har god tro på at vi skal kunne gjennomføre en bra messe også i år. I tillegg kommer vi med et nytt tilbud hvor man kan delta med en digital stand for å øke synligheten og rekkevidden av sin deltagelse, skriver adm.dir. Gunnar Glavin Nybø i det siste nyhetsbrevet fra «Bygg Reis Deg».
Arrangøren forholder seg til de tilbakemeldinger de får fra Næringsdepartementet, Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet som gjelder gjenåpning av store åpne arrangementer.
BESTEMT: Styret og administrasjonen med Gunnar Glavin Nybø i spissen, er fast bestemt på at det blir BRD-messe i oktober.
Messe på nett også
– Slik det ser ut nå kan vi gjennomføre «Bygg Reis Deg» som planlagt uten restriksjoner til høsten. Dersom det skulle bli endringer i situasjonen og myndighetene forbyr messe arrangementer i oktober, vil våre utstillere få tilbud om å få tilbakebetalt sin standleie eller opprettholde sin bestilling til neste messe. Utover dette gjelder vårt reglement som normalt, melder han videre.
Utover den fysiske messen på Norges Varemesse i Lillestrøm, åpnes det også for en digital messedeltakelse. «Bygg Reis Deg» har som mange andre notert seg den globale trenden med digitale møteplasser og jobber med å etablere en digital messeplattform. Prosjektet har støtte fra Innovasjon Norge og utføres i samarbeid med Netfair AS.
– Den digitale messen vil fungere som et supplement til den fysiske messen og bidra til at våre utstillere når ut til et enda større publikum og øker sin synlighet. I åpningstiden under messedagene, 20-23 oktober skal både de fysiske- og digitale messestandene være bemannet, ser han.
BYGGER UT: «Bygg Reis Deg» bygger en digital plattform med messe også på nett. Denne skal øke utstillernes synlighet og gi dem flere besøkende.
Inneuken 2024: påfyll av kunnskap og inspirasjon
Nylig inviterte IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør medlemsbedriftene til å delta i årets innholdsproduksjon under Inneuken-arrangementet. I løpet av to dager, fordelt...
Forsterker designavdelingen hos Norvigroup Norsk Dun
Hilde Fuglesang blir fra 1. januar 2025 ny design- og konseptutvikler hos Norvigroup Norsk Dun. Hun har mange års fartstid i Lama og tar med seg solid erfaring innen design, produktutvikling...
Gulvfakta med løsning for delreparasjoner i våtrom
Må det være nødvendig å rive og bygge om et helt bad, fordi vinylbelegget på gulvet har fått en liten skade? Nei, mener gulvbransjen, som nå har utarbeidet anbefalinger for partiell...
Maling for dårlig vær godt mottatt i Bergen
Dårlige værforhold byr på utfordringer for maleren. En løsning på dette kan være en maling som gir slingringsmonn når det kommer til temperatur og tørketid. Ved bruk av malingsprøyte...
Stadig flere forbrukere velger beis
Interiørbeis beskytter treverket og gir rommet et personlig preg. Det er kanskje ikke så rart at flere og flere forbrukere blir nysgjerrige på beis, nå som naturlige elementer preger...
IFIs medlemmers fremtidstro: En blandingspalett av optimisme og usikkerhet
I løpet av 2024 har vi sett en rekke svingninger i fremtidstroen blant aktørene i overflatebransjen. Fra starten av året, preget av en forsiktig optimisme, har vi beveget oss gjennom...