Både fysisk og digital Bygg Reis Deg i oktober
– «Bygg Reis Deg» skal gjennomføres som normalt, sier adm.dir. Gunnar Glavin Nybø i et nyhetsbrev til utstillere og samarbeidspartnere.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
«Bygg Reis Deg»-messen gjennomføres som planlagt 20.-23. oktober. Det er messens styre og administrasjon fast bestemt på. Med mindre det blir forbudt fra myndighetenes side, vil derfor utstillere og besøkende igjen kunne møtes på byggebransjens store møteplass.
– Det faktum at vaksinasjonsprosessen i Norge er i gang, gjør at vi har god tro på at vi skal kunne gjennomføre en bra messe også i år. I tillegg kommer vi med et nytt tilbud hvor man kan delta med en digital stand for å øke synligheten og rekkevidden av sin deltagelse, skriver adm.dir. Gunnar Glavin Nybø i det siste nyhetsbrevet fra «Bygg Reis Deg».
Arrangøren forholder seg til de tilbakemeldinger de får fra Næringsdepartementet, Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet som gjelder gjenåpning av store åpne arrangementer.
BESTEMT: Styret og administrasjonen med Gunnar Glavin Nybø i spissen, er fast bestemt på at det blir BRD-messe i oktober.
Messe på nett også
– Slik det ser ut nå kan vi gjennomføre «Bygg Reis Deg» som planlagt uten restriksjoner til høsten. Dersom det skulle bli endringer i situasjonen og myndighetene forbyr messe arrangementer i oktober, vil våre utstillere få tilbud om å få tilbakebetalt sin standleie eller opprettholde sin bestilling til neste messe. Utover dette gjelder vårt reglement som normalt, melder han videre.
Utover den fysiske messen på Norges Varemesse i Lillestrøm, åpnes det også for en digital messedeltakelse. «Bygg Reis Deg» har som mange andre notert seg den globale trenden med digitale møteplasser og jobber med å etablere en digital messeplattform. Prosjektet har støtte fra Innovasjon Norge og utføres i samarbeid med Netfair AS.
– Den digitale messen vil fungere som et supplement til den fysiske messen og bidra til at våre utstillere når ut til et enda større publikum og øker sin synlighet. I åpningstiden under messedagene, 20-23 oktober skal både de fysiske- og digitale messestandene være bemannet, ser han.
BYGGER UT: «Bygg Reis Deg» bygger en digital plattform med messe også på nett. Denne skal øke utstillernes synlighet og gi dem flere besøkende.
Kreativ pøbel med «rocka stil»
Interiørdesigner og fargerådgiver Martine Winge mener at alle hjem fortjener å være et sted man gleder seg til å komme hjem til. Vi fikk muligheten til å besøke hennes hjem midt i Oslo,...
Fra India til Norge med Rubelli
Den ikoniske tekstil- og tapetprodusenten Rubelli har blant annet hentet inspirasjon fra egne historiske arkiv, og India, når de designet årets kolleksjon. Elvira Voroniuc fra Italia...
Bostik med biobaserte lim
Biobaserte materialer stammer helt eller delvis fra levende materiale (biomasse), som planter og dyr, og tilbyr både bærekraft og kvalitet uten kompromisser. Bruken av biobaserte...
Filmbiennale på en grønn, rød løper
Under filmfestivalen i Berlin i februar lanserte teppeprodusenten Object Carpet teppet Duo. Dette er et teppe laget av kun to materialer: polyester og polyamid, der Econyl-garnet...
Glitter og glimmer med mica og perlemor
I den nye tapetkolleksjonen Archipelago har belgiske Omexco brukt nøye utvalgte Capiz-skjell og mineralet glimmer som dekor. Hvert design er resultatet av omhyggelig håndverk og respekt...
Gode søkertall – flere velger yrkesfag
Det er flere og flere unge som velger yrkesfaglige utdanninger på videregående skole. I år er søkertallene rekordhøye flere steder i landet. Søkertallene til Overflateteknikk i VG2...