Alcro inngår samarbeid med Modena
Alcro har inngått et strategisk samarbeid med flis- og interiørproduktleverandøren Modena. Partnerskapet gir Alcro et utvidet distribusjonsnettverk i Norge og styrker selskapets posisjon i det profesjonelle markedet.
Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Med over 100 års erfaring er Alcro en av Sveriges mest anerkjente malingprodusenter. Modena har på sin side et solid fotfeste i faghandelssegmentet og tilbyr et bredt spekter av interiørløsninger.
– Vi ønsket oss en partner som utfyller oss, og Modena er et perfekt valg, sier Country Sales Director i Alcro Norge, Bernhard Spidsø.
– De har en sterk faghandelprofil og deler vårt fokus på kvalitet og profesjonalitet. Sammen kan vi bygge et større og mer effektivt distribusjonsnettverk.
Administrerende direktør i Modena, Tommy Ivesdal, understreker at samarbeidet gir store muligheter for begge parter:
– Alcro står for innovajson og kvalitet, noe som passer perfekt med våre verdier. Sammen kan vi gi kundene en enda bedre helhetsopplevelse og et bredere utvalg av produkter.
NYTT: Alcro og Modena inngår samarbeid.
Vekstambisjoner i et krevende marked
Alcro har ambisiøse vekstmål i det norske markedet og sikter mot en betydelig omsetningsvekst de neste årene. Prognosene tilsier en økning på mellom 100 og 200 millioner kroner. Samtidig er det norske markedet i endring, hvor rehabilitering har overtatt for nybygg som den dominerende trenden, spesielt i Oslo-området.
– Det er avgjørende for oss å ha markedet med oss. Reguleringer og tregere prosesser påvirker nybyggmarkedet, men vi ser store geografiske forskjeller. I Rogaland og Agder er det fortsatt høy aktivitet innen nybygg. Ved å styrke distribusjonen gjennom Modena kan vi gi kundene bedre tilgang til våre produkter uansett hvor de operer, forklarer Spidsø.
Alcro har valgt å satse fullt ut på proffmarkedet og har i løpet av sitt første år i Norge etablert seg sterkt. Interessen har vært stor, ikke bare blant tradisjonelle kundegrupper, men også blant arkitekter og interiørdesignere.
NCS og Tarkett i designsamarbeid
Alcro og ELLE med flere Paris-inspirerte farger
Når fjellet setter fasadene på prøve
Interiørfarger med catwalk-attitude
IFI lanserer bransjestatistikk
Trommetakt og topp stemning på Kulørs kjedetreff!
Svanen på (nesten) hele tresortimentet
Jordnære blomster og blader
Kiki Plesner-Löfroth er kvinnen bak Plesner Patterns som er kjent for sitt særegne formspråk og sin kjærlighet til naturens former og farger. Den prisbelønnede designeren skaper...
Nye design og LVT i storformat
Med hele 72 design totalt, hvorav 24 er helt nye, er Expona Commercial en LVT-serie for de fleste tilfeller. Blant nyhetene er fiskeben med et roligere uttrykk og med bredere og lengre...
Gipsbasert ultralett veggsparkel
Ardex A 828 Comfort er en ultralett hånd- og rullesparkel som gjør vegg- og takarbeid enklere. Den fyller godt uten å synke, kan påføres i valgfri tykkelse og gir et godt underlag...
Beskytt liv og bygninger med Fire Protect
Bostik Fire Protect er en ny produktserie med sertifiserte fugemasser, skum, sparkel og isolasjonsmaterialer, utviklet for å hindre spredning av ild, røyk og varme ved brann. Produktene...
Fantasi Interiør og Storeys fusjonerer
De to tapetleverandørene Fantasi Interiør og Storeys går sammen i ett selskap under navnet Storeys AS.Fantasi Interiør AS blir et heleid datterselskap av overtakende selskap, Storeys....
Et par strøk trygghet på veggene
Et nytt, patentert pigment i vanntynnet akrylmaling reduserer forekomsten av muggsopp, bakterier og virus i innemiljøet. Nå lanserer Gjøco den innovative malingen Tryggere Rom, utviklet...
