Fargemagasinet logo
E-magasin Om oss
Se flere bilder
Alcro og Modena-Foto John Mossige Magent.jpg

Foto: John Mossige Magent

Alcro inngår samarbeid med Modena

Alcro har inngått et strategisk samarbeid med flis- og interiørproduktleverandøren Modena. Partnerskapet gir Alcro et utvidet distribusjonsnettverk i Norge og styrker selskapets posisjon i det profesjonelle markedet.

Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no

Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Kategorier

Bransjenytt

Etiketter

Alcro
Dele

Med over 100 års erfaring er Alcro en av Sveriges mest anerkjente malingprodusenter. Modena har på sin side et solid fotfeste i faghandelssegmentet og tilbyr et bredt spekter av interiørløsninger.

– Vi ønsket oss en partner som utfyller oss, og Modena er et perfekt valg, sier Country Sales Director i Alcro Norge, Bernhard Spidsø. 

– De har en sterk faghandelprofil og deler vårt fokus på kvalitet og profesjonalitet. Sammen kan vi bygge et større og mer effektivt distribusjonsnettverk.

Administrerende direktør i Modena, Tommy Ivesdal, understreker at samarbeidet gir store muligheter for begge parter:

– Alcro står for innovajson og kvalitet, noe som passer perfekt med våre verdier. Sammen kan vi gi kundene en enda bedre helhetsopplevelse og et bredere utvalg av produkter.

Se flere bilder
to menn dress bygg modena

Foto: John Mossige Magent

NYTT: Alcro og Modena inngår samarbeid.

Vekstambisjoner i et krevende marked

Alcro har ambisiøse vekstmål i det norske markedet og sikter mot en betydelig omsetningsvekst de neste årene. Prognosene tilsier en økning på mellom 100 og 200 millioner kroner. Samtidig er det norske markedet i endring, hvor rehabilitering har overtatt for nybygg som den dominerende trenden, spesielt i Oslo-området.

– Det er avgjørende for oss å ha markedet med oss. Reguleringer og tregere prosesser påvirker nybyggmarkedet, men vi ser store geografiske forskjeller. I Rogaland og Agder er det fortsatt høy aktivitet innen nybygg. Ved å styrke distribusjonen gjennom Modena kan vi gi kundene bedre tilgang til våre produkter uansett hvor de operer, forklarer Spidsø.

Alcro har valgt å satse fullt ut på proffmarkedet og har i løpet av sitt første år i Norge etablert seg sterkt. Interessen har vært stor, ikke bare blant tradisjonelle kundegrupper, men også blant arkitekter og interiørdesignere. 

Rekordhøye søkertall til yrkesfag
Håndverk

Rekordhøye søkertall til yrkesfag

54 prosent av årets søkere til videregående skole har valgt yrkesfag – den høyeste andelen noensinne. Det gir et viktig signal i en tid der behovet for fagarbeidere er stort i mange...

Baderomsdesign med brukeren i fokus
Messer

Baderomsdesign med brukeren i fokus

Helt hverdagslig bruk av et baderom kan innebære at over 200 ulike aktiviteter skal kunne utføres der. Ved å sette brukerens behov fremst, og ta et holistisk grep om baderomsplanleggingen,...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.