FM logoTil fargemagasinet.no AnnonseAnnonse
Fargemagasinet logo
E-magasin Bransjestatistikk
Se flere bilder
Alcro og Modena-Foto John Mossige Magent.jpg

Foto: John Mossige Magent

Alcro inngår samarbeid med Modena

Alcro har inngått et strategisk samarbeid med flis- og interiørproduktleverandøren Modena. Partnerskapet gir Alcro et utvidet distribusjonsnettverk i Norge og styrker selskapets posisjon i det profesjonelle markedet.

Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no

Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Kategorier

Bransjenytt

Etiketter

Alcro
Dele

Med over 100 års erfaring er Alcro en av Sveriges mest anerkjente malingprodusenter. Modena har på sin side et solid fotfeste i faghandelssegmentet og tilbyr et bredt spekter av interiørløsninger.

– Vi ønsket oss en partner som utfyller oss, og Modena er et perfekt valg, sier Country Sales Director i Alcro Norge, Bernhard Spidsø. 

– De har en sterk faghandelprofil og deler vårt fokus på kvalitet og profesjonalitet. Sammen kan vi bygge et større og mer effektivt distribusjonsnettverk.

Administrerende direktør i Modena, Tommy Ivesdal, understreker at samarbeidet gir store muligheter for begge parter:

– Alcro står for innovajson og kvalitet, noe som passer perfekt med våre verdier. Sammen kan vi gi kundene en enda bedre helhetsopplevelse og et bredere utvalg av produkter.

Se flere bilder
to menn dress bygg modena

Foto: John Mossige Magent

NYTT: Alcro og Modena inngår samarbeid.

Vekstambisjoner i et krevende marked

Alcro har ambisiøse vekstmål i det norske markedet og sikter mot en betydelig omsetningsvekst de neste årene. Prognosene tilsier en økning på mellom 100 og 200 millioner kroner. Samtidig er det norske markedet i endring, hvor rehabilitering har overtatt for nybygg som den dominerende trenden, spesielt i Oslo-området.

– Det er avgjørende for oss å ha markedet med oss. Reguleringer og tregere prosesser påvirker nybyggmarkedet, men vi ser store geografiske forskjeller. I Rogaland og Agder er det fortsatt høy aktivitet innen nybygg. Ved å styrke distribusjonen gjennom Modena kan vi gi kundene bedre tilgang til våre produkter uansett hvor de operer, forklarer Spidsø.

Alcro har valgt å satse fullt ut på proffmarkedet og har i løpet av sitt første år i Norge etablert seg sterkt. Interessen har vært stor, ikke bare blant tradisjonelle kundegrupper, men også blant arkitekter og interiørdesignere. 

Jordnære blomster og blader
Produktaktuelt

Jordnære blomster og blader

Kiki Plesner-Löfroth er kvinnen bak Plesner Patterns som er kjent for sitt særegne formspråk og sin kjærlighet til naturens former og farger. Den prisbelønnede designeren skaper...

Nye design og LVT i storformat
Produktaktuelt

Nye design og LVT i storformat

Med hele 72 design totalt, hvorav 24 er helt nye, er Expona Commercial en LVT-serie for de fleste tilfeller. Blant nyhetene er fiskeben med et roligere uttrykk og med bredere og lengre...

Beskytt liv og bygninger med Fire Protect

Beskytt liv og bygninger med Fire Protect

Bostik Fire Protect er en ny produktserie med sertifiserte fugemasser, skum, sparkel og isolasjonsmaterialer, utviklet for å hindre spredning av ild, røyk og varme ved brann. Produktene...

Et par strøk trygghet på veggene
Håndverk

Et par strøk trygghet på veggene

Et nytt, patentert pigment i vanntynnet akrylmaling reduserer forekomsten av muggsopp, bakterier og virus i innemiljøet. Nå lanserer Gjøco den innovative malingen Tryggere Rom, utviklet...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.