Alcro inngår samarbeid med Modena
Alcro har inngått et strategisk samarbeid med flis- og interiørproduktleverandøren Modena. Partnerskapet gir Alcro et utvidet distribusjonsnettverk i Norge og styrker selskapets posisjon i det profesjonelle markedet.
Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Med over 100 års erfaring er Alcro en av Sveriges mest anerkjente malingprodusenter. Modena har på sin side et solid fotfeste i faghandelssegmentet og tilbyr et bredt spekter av interiørløsninger.
– Vi ønsket oss en partner som utfyller oss, og Modena er et perfekt valg, sier Country Sales Director i Alcro Norge, Bernhard Spidsø.
– De har en sterk faghandelprofil og deler vårt fokus på kvalitet og profesjonalitet. Sammen kan vi bygge et større og mer effektivt distribusjonsnettverk.
Administrerende direktør i Modena, Tommy Ivesdal, understreker at samarbeidet gir store muligheter for begge parter:
– Alcro står for innovajson og kvalitet, noe som passer perfekt med våre verdier. Sammen kan vi gi kundene en enda bedre helhetsopplevelse og et bredere utvalg av produkter.
NYTT: Alcro og Modena inngår samarbeid.
Vekstambisjoner i et krevende marked
Alcro har ambisiøse vekstmål i det norske markedet og sikter mot en betydelig omsetningsvekst de neste årene. Prognosene tilsier en økning på mellom 100 og 200 millioner kroner. Samtidig er det norske markedet i endring, hvor rehabilitering har overtatt for nybygg som den dominerende trenden, spesielt i Oslo-området.
– Det er avgjørende for oss å ha markedet med oss. Reguleringer og tregere prosesser påvirker nybyggmarkedet, men vi ser store geografiske forskjeller. I Rogaland og Agder er det fortsatt høy aktivitet innen nybygg. Ved å styrke distribusjonen gjennom Modena kan vi gi kundene bedre tilgang til våre produkter uansett hvor de operer, forklarer Spidsø.
Alcro har valgt å satse fullt ut på proffmarkedet og har i løpet av sitt første år i Norge etablert seg sterkt. Interessen har vært stor, ikke bare blant tradisjonelle kundegrupper, men også blant arkitekter og interiørdesignere.
NCS og Tarkett i designsamarbeid
Interiørfarger med catwalk-attitude
IFI lanserer bransjestatistikk
Trommetakt og topp stemning på Kulørs kjedetreff!
Svanen på (nesten) hele tresortimentet
Maling for dårlig vær godt mottatt i Bergen
Alcro og Marie Olsson Nylander med fire nye farger
Dette er husfargene kundene vil ha i 2025
Et mer fargevant publikum, større personlig frihet og høyere forventninger til veiledning preger markedet for utendørsfarger i 2025. Trygge klassikere holder stand, men stadig flere...
Gulvretur gir oppdrag til OTG
For en av Norges største gulvleggerbedrifter er måten de håndterer avkapp på et salgsargument i anbudskonkurranser. – Jeg er sikker på at vi har fått store prosjekter takket være at...
Flügger i fotballtrøye for Barnekreftforeningen
Fredag 9. mai stilte Flügger-ansatte i fotballtrøyer for å støtte Barnekreftforeningens #FotballtrøyeFredag. Alle kunder fikk 20 prosent rabatt på kjøp i Flügger-butikkene, og 5 prosent...
Ensfarget tapet – kaosfri personlighet
Med ensfarget tapet, kan du skape deg et personlig hjem uten å skape «kaos» med mye mønstre og farger. Ensfargede tapeter er også fine å kombinere med andre mønstrede design. Storeys...
Interiørfarger med catwalk-attitude
Malingsleverandøren Alcro lanserer nå en ny fargepalett i samarbeid med luksusmotebutikken Moniker. Paletten består av syv nyanser, inspirert av sterke, stilskapende kvinner fra historien.
Trener til NM - møt utøverne
Under Bygg Reis Deg i NOVA Spektrum i høst skal det arrangeres norgesmesterskap i overflateteknikk. Forrige uke var det treningssamling i Jotuns lokaler i Sandefjord. Vi tok turen for...