Alcro inngår samarbeid med Modena
Alcro har inngått et strategisk samarbeid med flis- og interiørproduktleverandøren Modena. Partnerskapet gir Alcro et utvidet distribusjonsnettverk i Norge og styrker selskapets posisjon i det profesjonelle markedet.
Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Med over 100 års erfaring er Alcro en av Sveriges mest anerkjente malingprodusenter. Modena har på sin side et solid fotfeste i faghandelssegmentet og tilbyr et bredt spekter av interiørløsninger.
– Vi ønsket oss en partner som utfyller oss, og Modena er et perfekt valg, sier Country Sales Director i Alcro Norge, Bernhard Spidsø.
– De har en sterk faghandelprofil og deler vårt fokus på kvalitet og profesjonalitet. Sammen kan vi bygge et større og mer effektivt distribusjonsnettverk.
Administrerende direktør i Modena, Tommy Ivesdal, understreker at samarbeidet gir store muligheter for begge parter:
– Alcro står for innovajson og kvalitet, noe som passer perfekt med våre verdier. Sammen kan vi gi kundene en enda bedre helhetsopplevelse og et bredere utvalg av produkter.
NYTT: Alcro og Modena inngår samarbeid.
Vekstambisjoner i et krevende marked
Alcro har ambisiøse vekstmål i det norske markedet og sikter mot en betydelig omsetningsvekst de neste årene. Prognosene tilsier en økning på mellom 100 og 200 millioner kroner. Samtidig er det norske markedet i endring, hvor rehabilitering har overtatt for nybygg som den dominerende trenden, spesielt i Oslo-området.
– Det er avgjørende for oss å ha markedet med oss. Reguleringer og tregere prosesser påvirker nybyggmarkedet, men vi ser store geografiske forskjeller. I Rogaland og Agder er det fortsatt høy aktivitet innen nybygg. Ved å styrke distribusjonen gjennom Modena kan vi gi kundene bedre tilgang til våre produkter uansett hvor de operer, forklarer Spidsø.
Alcro har valgt å satse fullt ut på proffmarkedet og har i løpet av sitt første år i Norge etablert seg sterkt. Interessen har vært stor, ikke bare blant tradisjonelle kundegrupper, men også blant arkitekter og interiørdesignere.
NCS og Tarkett i designsamarbeid
Interiørfarger med catwalk-attitude
IFI lanserer bransjestatistikk
Trommetakt og topp stemning på Kulørs kjedetreff!
Svanen på (nesten) hele tresortimentet
Maling for dårlig vær godt mottatt i Bergen
Alcro og Marie Olsson Nylander med fire nye farger
Duri etablerer ny avdeling i Trondheim
Etter sterk etterspørsel fra håndverksbransjen i Midt-Norge etablerer Duri en ny, fullverdig avdeling i Trondheim. Selskapet overtar lokalene i januar 2026 og planlegger å åpne dørene...
God som ny med brukte teppefliser
Ege Carpets satser nå på å samle inn brukte teppefliser for å selge dem på nytt. Resultatet blir mindre avfall og redusert råvareforbruk, lavere karbondioksidutslipp og åpningen av...
Skjønn natur og tradisjon i tekstil og tapet
Highgrove er sommerresidensen til kong Charles III, og også navnet på en tapet- og tekstilkolleksjon fra Sanderson. Denne er inspirert av herregårdens flotte hageanlegg og består...
Smart fargeprøve for eksteriørfarger
Nordsjös Colourtester, den smarte prøveboksen med maling og minirull i ett, kommer nå med utendørsfarger som passer godt til nordiske hus. Fargeprøvene kjøpes via nett og leveres...
Sømløs integrasjon mellom teppefliser og LVT
iD Square Loose-Lay kan perfekt integreres med Desso teppefliser, da de bygger like mye i høyden. Denne kombinasjonen skaper harmoniske og unike design av arbeidsplasser, og en sanselig...
Relansering av Expona Flow
Expona Flow gir design og ytelse tilpasset krevende miljøer. Kolleksjonen har i mange år vært et foretrukket valg til skoler, barnehager og kommersielle bygg – kjent for sin høye...