AkzoNobels engasjement for miljøet får kongelig anerkjennelse
Under FNs klimakonferanse i Glasgow tidligere i høst, ble AkzoNobel, som ett av de første selskapene i verden tildelt «Terra Carta»-merket. Dette er en utmerkelse innstiftet av Hans kongelige høyhet prinsen av Wales.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Det globale malingkonsernet AkzoNobel som er moderkonsern til Nordsjö, er en av de første mottakerne av «Terra Carta»-merket. Utmerkelsen ble lansert ved COP 26, FNs klimakonferanse i Glasgow. Bak utmerkelsen står HRH The Prince of Wales’ Sustainable Makers Initiative.
«Terra Carta» anerkjenner globale selskaper som driver innovasjon og lederskap i en bærekraftig retning.
– Å motta anerkjennelsen ved å få «Terra Carta»-merket, er en stor kilde til stolthet for alle i dette selskapet. Det er en klar støtte til alt arbeidet vi gjør i konsernet, og av alt vi har oppnådd så langt, sier administrerende direktør i AkzoNobel, Thierry Vanlancker.
STOLT: – Å motta anerkjennelsen ved å få «Terra Carta»-merket, er en stor kilde til stolthet for alle i dette selskapet, sier administrerende direktør i AkzoNobel, Thierry Vanlancker.
«Gjør det lettere for oss»
– «Terra Carta» gir grunnlaget for en utvinningsplan som setter naturen, mennesket og planeten i hjertet av global verdiskapning. Merket anerkjenner selskaper som har forpliktet seg til en fremtid som er mye mer bærekraftig. Vi må alle gjøre endringer hvis vi skal bevare planeten for våre barn og barnebarn, og disse virksomhetene har lovet å gjøre det lettere for oss alle å gjøre det, sier Hans Kongelige høyhet prinsen av Wales.
AkzoNobel er så langt den eneste malingprodusenten som har mottatt denne utmerkelse. Totalt har utmerkelsen blitt tildelt 45 selskaper, blant dem Amazon, AstraZeneca, IBM, og L’oreal.
MERKET: Bak Terra Carta står HRH The Prince of Wales’ Sustainable Makers Initiative.
Vaskbart og vakkert med slitesterk proffmaling
Dette tror Virke om fremtidens handel
Vinn-vinn-vinn med lærling i butikken
Ole Moe AS leverer til Gausdal Landhandleri
Vil få flere til å ta gode valg
Når bærekraft blir et regnskap
Ut av dvalen
Selv i bitende vinterkulde har Paris sjeldent vært mer strålende, fargerik og livsbejaende. Og Maison&Objet, en av verdens største interiørmesser, var intet mindre enn en eklektisk...
Trilogi i teppeflis
Forbos teppefliser Tessera utvides med tre ulike kolleksjoner i serien Union. Først ut er Infused, som kjennetegnes av design i storformat. I løper av våren får Infused følge av Accord,...
Veggbilder og naturimitasjon i vinyl
Nysgjerrighet – dette samlingsnavnet lover mye og garanterer at du ikke kjeder deg. Her finner du design med blomster og blader fra fuglenes fargerike verden samt jungellandskap og...
Parkettgulv som tåler vann
Pergo har utviklet StayClean+, en beskyttelsesteknologi for parkett som gjør at gulvet kan utsettes for væsker og flekker uten å ta skade. Beskyttelsen forhindrer at smuss trekker...
Folk i farta: Kari Setsaas: Fant sitt kall i tall
Da Kari Setsaas var ung var drømmen å bli politi eller ambassadør, men etter videregående fant hun sitt kall i tall og økonomi. Nå er hun administrerende direktør hos Norvigroup - Norsk...
Markedet for ROT i boliger er normalisert
Etter to år med pandemi og et oppussingsmarked på steroider, viser Prognosesenterets ByggMonitor-analyse at 2022 ble et mer normalt oppussingsår. Andelen som planlegger å pusse opp...