AkzoNobels engasjement for miljøet får kongelig anerkjennelse
Under FNs klimakonferanse i Glasgow tidligere i høst, ble AkzoNobel, som ett av de første selskapene i verden tildelt «Terra Carta»-merket. Dette er en utmerkelse innstiftet av Hans kongelige høyhet prinsen av Wales.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Det globale malingkonsernet AkzoNobel som er moderkonsern til Nordsjö, er en av de første mottakerne av «Terra Carta»-merket. Utmerkelsen ble lansert ved COP 26, FNs klimakonferanse i Glasgow. Bak utmerkelsen står HRH The Prince of Wales’ Sustainable Makers Initiative.
«Terra Carta» anerkjenner globale selskaper som driver innovasjon og lederskap i en bærekraftig retning.
– Å motta anerkjennelsen ved å få «Terra Carta»-merket, er en stor kilde til stolthet for alle i dette selskapet. Det er en klar støtte til alt arbeidet vi gjør i konsernet, og av alt vi har oppnådd så langt, sier administrerende direktør i AkzoNobel, Thierry Vanlancker.
STOLT: – Å motta anerkjennelsen ved å få «Terra Carta»-merket, er en stor kilde til stolthet for alle i dette selskapet, sier administrerende direktør i AkzoNobel, Thierry Vanlancker.
«Gjør det lettere for oss»
– «Terra Carta» gir grunnlaget for en utvinningsplan som setter naturen, mennesket og planeten i hjertet av global verdiskapning. Merket anerkjenner selskaper som har forpliktet seg til en fremtid som er mye mer bærekraftig. Vi må alle gjøre endringer hvis vi skal bevare planeten for våre barn og barnebarn, og disse virksomhetene har lovet å gjøre det lettere for oss alle å gjøre det, sier Hans Kongelige høyhet prinsen av Wales.
AkzoNobel er så langt den eneste malingprodusenten som har mottatt denne utmerkelse. Totalt har utmerkelsen blitt tildelt 45 selskaper, blant dem Amazon, AstraZeneca, IBM, og L’oreal.
MERKET: Bak Terra Carta står HRH The Prince of Wales’ Sustainable Makers Initiative.
Vaskbart og vakkert med slitesterk proffmaling
Dette tror Virke om fremtidens handel
Vinn-vinn-vinn med lærling i butikken
Ole Moe AS leverer til Gausdal Landhandleri
Vil få flere til å ta gode valg
Når bærekraft blir et regnskap
Dette er husfargene kundene vil ha i 2025
Et mer fargevant publikum, større personlig frihet og høyere forventninger til veiledning preger markedet for utendørsfarger i 2025. Trygge klassikere holder stand, men stadig flere...
Gulvretur gir oppdrag til OTG
For en av Norges største gulvleggerbedrifter er måten de håndterer avkapp på et salgsargument i anbudskonkurranser. – Jeg er sikker på at vi har fått store prosjekter takket være at...
Flügger i fotballtrøye for Barnekreftforeningen
Fredag 9. mai stilte Flügger-ansatte i fotballtrøyer for å støtte Barnekreftforeningens #FotballtrøyeFredag. Alle kunder fikk 20 prosent rabatt på kjøp i Flügger-butikkene, og 5 prosent...
Ensfarget tapet – kaosfri personlighet
Med ensfarget tapet, kan du skape deg et personlig hjem uten å skape «kaos» med mye mønstre og farger. Ensfargede tapeter er også fine å kombinere med andre mønstrede design. Storeys...
Interiørfarger med catwalk-attitude
Malingsleverandøren Alcro lanserer nå en ny fargepalett i samarbeid med luksusmotebutikken Moniker. Paletten består av syv nyanser, inspirert av sterke, stilskapende kvinner fra historien.
Trener til NM - møt utøverne
Under Bygg Reis Deg i NOVA Spektrum i høst skal det arrangeres norgesmesterskap i overflateteknikk. Forrige uke var det treningssamling i Jotuns lokaler i Sandefjord. Vi tok turen for...