AkzoNobels engasjement for miljøet får kongelig anerkjennelse
Under FNs klimakonferanse i Glasgow tidligere i høst, ble AkzoNobel, som ett av de første selskapene i verden tildelt «Terra Carta»-merket. Dette er en utmerkelse innstiftet av Hans kongelige høyhet prinsen av Wales.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Det globale malingkonsernet AkzoNobel som er moderkonsern til Nordsjö, er en av de første mottakerne av «Terra Carta»-merket. Utmerkelsen ble lansert ved COP 26, FNs klimakonferanse i Glasgow. Bak utmerkelsen står HRH The Prince of Wales’ Sustainable Makers Initiative.
«Terra Carta» anerkjenner globale selskaper som driver innovasjon og lederskap i en bærekraftig retning.
– Å motta anerkjennelsen ved å få «Terra Carta»-merket, er en stor kilde til stolthet for alle i dette selskapet. Det er en klar støtte til alt arbeidet vi gjør i konsernet, og av alt vi har oppnådd så langt, sier administrerende direktør i AkzoNobel, Thierry Vanlancker.
STOLT: – Å motta anerkjennelsen ved å få «Terra Carta»-merket, er en stor kilde til stolthet for alle i dette selskapet, sier administrerende direktør i AkzoNobel, Thierry Vanlancker.
«Gjør det lettere for oss»
– «Terra Carta» gir grunnlaget for en utvinningsplan som setter naturen, mennesket og planeten i hjertet av global verdiskapning. Merket anerkjenner selskaper som har forpliktet seg til en fremtid som er mye mer bærekraftig. Vi må alle gjøre endringer hvis vi skal bevare planeten for våre barn og barnebarn, og disse virksomhetene har lovet å gjøre det lettere for oss alle å gjøre det, sier Hans Kongelige høyhet prinsen av Wales.
AkzoNobel er så langt den eneste malingprodusenten som har mottatt denne utmerkelse. Totalt har utmerkelsen blitt tildelt 45 selskaper, blant dem Amazon, AstraZeneca, IBM, og L’oreal.
MERKET: Bak Terra Carta står HRH The Prince of Wales’ Sustainable Makers Initiative.
Vaskbart og vakkert med slitesterk proffmaling
Dette tror Virke om fremtidens handel
Vinn-vinn-vinn med lærling i butikken
Ole Moe AS leverer til Gausdal Landhandleri
Vil få flere til å ta gode valg
Når bærekraft blir et regnskap
Inneuken 2024: påfyll av kunnskap og inspirasjon
Nylig inviterte IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør medlemsbedriftene til å delta i årets innholdsproduksjon under Inneuken-arrangementet. I løpet av to dager, fordelt...
Forsterker designavdelingen hos Norvigroup Norsk Dun
Hilde Fuglesang blir fra 1. januar 2025 ny design- og konseptutvikler hos Norvigroup Norsk Dun. Hun har mange års fartstid i Lama og tar med seg solid erfaring innen design, produktutvikling...
Gulvfakta med løsning for delreparasjoner i våtrom
Må det være nødvendig å rive og bygge om et helt bad, fordi vinylbelegget på gulvet har fått en liten skade? Nei, mener gulvbransjen, som nå har utarbeidet anbefalinger for partiell...
Maling for dårlig vær godt mottatt i Bergen
Dårlige værforhold byr på utfordringer for maleren. En løsning på dette kan være en maling som gir slingringsmonn når det kommer til temperatur og tørketid. Ved bruk av malingsprøyte...
Stadig flere forbrukere velger beis
Interiørbeis beskytter treverket og gir rommet et personlig preg. Det er kanskje ikke så rart at flere og flere forbrukere blir nysgjerrige på beis, nå som naturlige elementer preger...
IFIs medlemmers fremtidstro: En blandingspalett av optimisme og usikkerhet
I løpet av 2024 har vi sett en rekke svingninger i fremtidstroen blant aktørene i overflatebransjen. Fra starten av året, preget av en forsiktig optimisme, har vi beveget oss gjennom...