FM logoTil fargemagasinet.no AnnonseAnnonse
Fargemagasinet logo
E-magasin
Se flere bilder
30 fargerike år-FEST-FotografCharlotteSveinsen (2).jpg

Foto: Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no

30 fargerike år

Fargerike feiret 30-årsjubileum fire dager til ende i København i begynnelsen av mars. Med faglig innhold, varierte foredragsholdere, prisdryss og et tett underholdningsprogram, ble jubileet feiret til gangs.

Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no

Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Kategorier

Bransjenytt

Etiketter

Fargerike
Dele
Annonse
Fargemagasinet.no annons

170 deltakere fra nord til sør, møtte feststemte til feiring i København. På programmet stod restaurantbesøk, Wallmans salonger og festmiddag med fargerike elementer og Julie Bergan på scenen. 

Se flere bilder
scene, mann, dame

Foto: Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no

FAGLIG: Fredagen var det fagdag med Harald Rønneberg som konferansier. Her med Stine Solheim.

Kanontro på fremtiden

Det faglige programmet fredagen ble startet av kjededirektør i Fargerike, Stine Solheim, som holdt et innlegg om rikets tilstand.

– Økte priser gjør det utfordrende og vi må effektivisere og omstille for å sikre lønnsomme butikker, var Solheims budskap.

– Kundene krever mer og mer. De vet mer, vil bli begeistret og forventer mer.  Det er mer krevende å være butikkansatt. Det er viktig at vi sikrer de beste folka og tar vare på dem. Fremtiden i Fargerike ligger i å lykkes med interiørkonsultasjoner. Interiørkonsulentene er viktige!

Videre på talerlisten møtte vi Mestergruppens Mikkel Sandvik, som hadde kanontro på fremtiden:

– Vi har et bærekraftsproblem og det er ingen andre som tenker på det for en, så vi må gjøre det selv. Vi må bli flinkere til å velge produsenter som bidrar, bli mer bevisste.

Han formidlet videre at markedet er syklisk, det kommer til å gå opp igjen!

Louise Byg Kongsholm, administrerende direktør og trendforsker i danske Pej gruppen, har troen på at vi nå må selge og kjøpe produkter som skal vare. Det skal være tidløst, multifunksjonelt og ha gjenbruksverdi.

Kongsholm nevnte tre strategier når det blåser en kald vind:

  • ignorere
  • tilpasse
  • utnytte

Hun var klar og tydelig i sitt budskap:

Det er bare å kaste seg rundt og henge med. Ikke vent! Dette er ikke tiden for å vurdere eller å ta opp alt mulig i utvalg. Ta action – nå! Endringene vil vedvare, men det er alltid noe bra med kriser.

– Det er noe som vil komme sterkere ut totalt sett. Vi skjerper oss og må omstille, enten vi vil eller ei. Det er bra, avsluttet hun.

Jotun, Tarkett og Fargerike Tromsø avsluttet det hele med sine innlegg om bærekraft og ble intervjuet av Harald Rønneberg, som også var helgens konferansier. Han holdt alt sammen med en god dose humor og briljerte med sine Fargerike-kunnskaper. 

Se flere bilder
dame på scene

Foto: Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no

INSPIRASJON: Pej gruppen med Louise Byg Kongsholm sørget for trendforedrag og inspirasjonspåfyll.

Prisdryss

Under lørdagens festmiddag, som for øvrig hadde «Fargerik festkveld» som tema, var det et stort prisdryss for å hedre butikker og drivere som skilte seg ekstra positivt ut blant de mange deltakerne.


Her er vinnerne:

  • Årets beste praksis: Fargerike Østerlie i Trondheim
  • Årets butikk: Fargerike Tromsø
  • Årets Fargeriker: Kikkan Christoffersen fra Fargerike C. Christoffersen i Skien og Porsgrunn
  • Årets leverandør: Farveringen Gulv
Se flere bilder
festscene ballonger mennesker

Foto: Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no

PRISDRYSS: Som seg hør og bør vanket det gjeve priser. Her får Fargerike Østerlie i Trondheim prisen for Årets beste praksis.


Se flere bilder
blått lys, tak, folk

Foto: Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no

FESTPROGRAM: Helgen inneholdt et stort og fargerikt program. Wallmans salonger bød på et forrykende show!


Se flere bilder
blomsteroppsats

Foto: Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no

BLOMSTERPYNT: Selv dekorasjonene på hotellet var fargerike!

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.