Fredrik Aanstad: -«Handy utstyrsfreak med dilla på båt»
Da Fredrik Aanstad var yngre ville han egentlig bli lege, men karakterjaget ble for stort. Når han ikke er opptatt med jobben som kommersiell direktør i Orkla House Care, drømmer han om å sette båten på vannet!
Iver Valkvæ/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
Fargerike folkFredrik Aanstad har jobbet i Orkla House Care siden 2012, og stortrives.
– Jeg setter veldig stor pris på å ha en arbeidsplass med så positivt arbeidsmiljø. Det er stor takhøyde og en lett stemning, samtidig er folk seriøse og på når de skal være det, sier Aanstad, som har rollen som kommersiell direktør.
− Hva driver du med i dag?
− I dag er det mye forberedelser til et styremøte. Styremøtet er for Orkla House Care. Jeg deltar ikke i dag, men må levere informasjon og input som skal tas opp i møtet!
− Hva skal til for å få en god dag på jobben?
− Å møter gode kolleger, og at vi klarer å levere det vi har satt oss som mål. Får du noen gode sosiale interaksjoner gjennom arbeidsdagen i tillegg, gjør det nesten alltid at dagen blir super!
– Hvordan når du målene dine?
− Når jeg jobber med flinke folk som er motiverte, og som jobber mot et felles mål, så er det også mine mål. Jordan vet hvordan!
– Hva skulle du bli da du var liten?
− Jeg skulle vel egentlig bli lege, det er noe jeg alltid synes har vært kjempespennende. Men karakterene ble rett og slett ikke gode nok. Jeg har alltid vært en veldig sosial person, og da jeg var yngre, trumfet det det sosiale, jaget om gode karakterer
− Bytte yrke, hva ville du ha blitt?
− Nå begynner jeg å bli såpass voksen, så jeg har prøvd mye forskjellig. Jeg har drevet med innkjøp i Jernia, jeg har jobbet i dagligvarekjeder. Etter å ha prøvd meg i ulike bransjer og stillinger fant jeg ut at jeg trives bedre med salg enn med innkjøp. Et bra prinsipp å leve etter: Vær åpen, prøv nye ting. Ikke tenk på alderen og hvor du er i livet. Vær alltid åpen for nye utfordringer og nye måter å se ting på. Det er viktig å utfordre seg selv og ikke bli for komfortabel!
− Favorittfarge?
− Jeg har ikke én spesifikk favorittfarge, jeg har to. Av og til er det grønn og av og til er det blå. «British racing green» er den grønnfargen jeg liker best. Og når det kommer til blå, så liker jeg en ganske mørk blåfarge. Blåfargen passer meg godt, 70 prosent av klærne mine er av mørk blåfarge.
− Hva pusset du opp sist?
− Jeg pusset opp et bad. Et typisk norsk, moderne bad var det jeg gikk for, 60 cm x 60 cm store, tunge fliser. Det er mye sort; sort dusj og sort vask, ganske maskuline farger og interiør. Vi hadde en utrolig dyktig og nøyaktig flislegger som gjorde en veldig god jobb!
− Hvor «handy» er du?
− Jeg vil si jeg er ganske så handy. Jeg er litt utstyrsfreak. Det vil si at jeg ofte føler at jeg må ha det nyeste og beste. Av og til kan jeg kjøpe verktøy som jeg egentlig ikke trenger, men som jeg føler kan være nyttig en gang i fremtiden!
− Neste oppussingsprosjekt?
− Det neste blir nok vaskerommet. Det er det eneste rommet i huset som ikke har blitt modernisert ennå. Rommet har feil farge og feil form. Det står ikke helt i stil med resten, så det er på planen, og skjer nok innen dette året.
− Favoritt tv-serie?
− Sønnen min kastet seg på «The Blacklist», som er veldig spennende, den ser jeg på sammen med ham. Noen sesonger har vært litt kjedelige, men så kommer en ny sesong som er kjempespennende og bra! Vi har snart rundet hele serien. «The Big Bang Theory» er også en fin serie som man alltid kan ha i bakgrunnen, lett og fin humor.
− Hva har du «dilla» på for tiden?
− Jeg har båt, og elsker båt. Om vinteren, hver gang jeg ute og kikker på havet så gleder jeg meg til båtsesongen. Når det nærmer seg sommeren, er det båt som gjelder. Gleder meg til å komme på hytta med familien, og ha båten med på lasset.
− Hvor skal du nå?
– Nå skal jeg videre til Orkla House Care Organisasjonsendring! Det blir et Teams-møte med avdelingen i Danmark, så det blir spennende!
Ny pensel med smarte materialvalg
Tapetnerd med sans for fårikål og Dumle
Naturinspirasjon midt i blinken for Josefine
Kari Setsaas: Fant sitt kall i tall
Emma Wold: «Å skru bil er noe jeg virkelig liker»
Anette Jaavall
Gulvavrettingsmasse med lavere klimaavtrykk
SL C600 EVOLUTION fra Bostik er en selvutjevnende og multifunksjonell gulvavrettingsmasse med gode flytegenskaper. Avrettingsmassen er basert på to forskjellige typer sement med...
Miljømal med ny butikk
25. april markerte Miljømal åpning av ny og større butikk på Etterstad i Oslo. Det var gode tilbud og anledning til å møte både lokale og nasjonale eksperter innen maling og bygningsvern. ...
Fasadeprodukt brukes på prestisjeprosjekt
Sioo Wood Protection Norge spiller en viktig rolle i byggingen av det nye Tøyenbadet i Oslo. Hele bygget innrammes med 212 limtresøyler som er behandlet med SiOO:X Premium Fasade. Fargemagasinet...
Økt optimisme i overflatebransjen
Fargemagasinet har nylig gjennomført flere undersøkelser for å kartlegge forventningene i overflatebransjen. Resultatene viser en interessant utvikling, spesielt ute i butikkene, (byggevarehus/fargehandel)...
Terrassebygging er en milliardindustri
Etter en uvanlig kald vår, har temperaturen omsider begynt å krype godt opp på komfortskalaen, hvilket betyr at flere og flere begynner å planlegge bruk av uterommet ved boligen.
Gulvfakta holdt foredrag på renholdsseminar
Fredag 3. mai ble Gulvfakta invitert til Scandic Oslo Airport Hotell for å snakke om gulvvedlikehold i et livsløpsperspektiv. Samlingen er arrangert av Renholdsgruppa RenØk, en arbeidsgruppe...